Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

karaff med slipade ögon

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• karaff med slipade ögon

den här karaffen tycker jag är läckert slipad med ögon och ögonfransar 4 st som hänger ihop med slipade volanger och vilken propp det är luft innuti och den är olivslipad runt om, jag tycker den är mäktig det har gått ur en liten flis i toppen på proppen men so what....är det någon som har någon ide själv tippar jag ca 1850 ???
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Hej Harley!

Jag kan inte säga annat än att den var magnifik! Härliga bilder! Tack!

Mvh. Birger!

Comment

Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
      Hej Harley!

Jag kan inte säga annat än att den var magnifik! Härliga bilder! Tack!

Mvh. Birger!
      tackar så mycket birger ja den är läcker med dom olivslipade ögonen och skärslipade ögonfransarna.... och en så arbetad propp har JAG aldrig sett förut
      Last edited by harley; 2011-01-29, 07:57.
      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Häpp Skål
        DG
        Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
          Häpp Skål
          DG
          se där ja lasse det var en läcker skål och om man kikar på glasarbetet så stämmer nog mitten på 1800 talet ganska bra eller vad tror du........

Comment

Det är ingen skål Det är ett snapsglas!!
            Vet inget om ålder eller glasbruk. Gissar på en glasförädlingsfirma.
            DG

Comment

gruföns bruk kanske

Comment

Hallå Harley! Känner inte 1800-tals vibbarna. Den ser mer ut som 1900-tals. Fast den spetsiga toppen på proppen liknar ju proppar från 1800-talet. Och du som sett den live ser ju detaljer som inte syns på bild.

Hur som helst, tjusig är den.

Comment

Working...
                X