Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kantarellvas från Strömbergshyttan?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kantarellvas från Strömbergshyttan?

Om etiketten stämmer så kommer den 19 cm höga kantarellvasen från Strömbergshyttan, glaset är lätt iriserande, glassmassan lite blåaktig som den brukar vara på vaser från Strömbergshyttan, någon som kan bekräfta att vasen verkligen kommer från Strömbergshyttan?
    Bifogade filer
    I’m a real mean bitch!

Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
    Om etiketten stämmer så kommer den 19 cm höga kantarellvasen från Strömbergshyttan, glaset är lätt iriserande, glassmassan lite blåaktig som den brukar vara på vaser från Strömbergshyttan, någon som kan bekräfta att vasen verkligen kommer från Strömbergshyttan?
    jag kollade igenom det jag har från strömbergshyttan jag hittade inte din vas... men bello har garanterat mer infon om produktionen om han kikar in....men dom gjorde ju slungat glas precis som kedelvs coquille.... och du kan så mycket om glas maria så du ser på glaset och färgnyansen om den är en vas från strömbergshyttan....personligen tror jag absolut att den är en ovanlig pjäs från strömbergshyttan grattis...................
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Tack harley, jag kan inte heller hitta något i min litteratur, eller dra mej till minnes att jag har sett vasen tidigare med en Strömbergshyttan etikett, därför blir jag osäker på om etiketten har suttit där från början, färgnyansen på glaset överensstämmer väl med Strömbergshyttans blåaktiga glas, men jag har aldrig sett iriserande glas från Strömbergshyttan. Hoppas att Rebello eller Bay kan reda ut detta.
      I’m a real mean bitch!

Comment

Jo det är Strömbergshyttan svarar min brorson som minns en sådan från sitt barndomshem där, men han är osäker om vem som har ritat den.

Comment

Tackar för hjälpen
          I’m a real mean bitch!

Comment

Working...
          X