Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

testing testing

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• testing testing

jag trodde inte jag skulle bli nöjd med annat än min gamla kamera å dess redigeringsprogram..... det är svårt att fotografera glas och att få det att se ut precis som det gör.. inte sönder redigerat eller nått..men nu har jag hittat en ny kamera och efter att ha provat en djävla massa bildredigerinsprogram så blev jag nöjd till slut.....nu åker jag och köper en likadan kamera till......med tanke på alla som dog vid glastillverkningens giftiga gaser och slipdamm och uran och andra gifter skänker jag dem en åtanke....om ni vill kan ni få gissa på glasbruk och designer på denna glaspjäs som är 20,5 cm hög utan korklocket och 11,5 cm i diameter på bredaste stället
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Jag tror jag har den i klarglas, grönt och i blått glas, den ska vara full med karmeller
    I’m a real mean bitch!

Comment

Det där e Bertil Valliens Karamellstrut..för Kosta väl.. Bra bilder förövrigt..

Comment

Boda Nova, Signe.

Comment

Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägg
          Det där e Bertil Valliens Karamellstrut..för Kosta väl.. Bra bilder förövrigt..
          Toppen är väldigt valliensk tycker jag, så jag håller med dig, engelsson.
          p-son

Comment

det är en karamellstrut av bertil vallien för åfors och kosta boda han gjorde en hel serie brukföremål influerad av mellanöstern både i petroliumblått och klarglas
            Last edited by harley; 2011-01-03, 08:35.
            behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Harley

Om man tar en hyfsad bild från början så behöver man inte redigera. Dessa tog jag snabbt och de är enbart beskurna. Zebran är mörkare på ena sidan i verkligheten så det är inte fotots fel. Den klara passar egentligen bäst mot en grå eller svart bakgrund, men men.
              Bifogade filer

Comment

fina bilder daniel...men redigering är mer än att justera själva bilden, det är oxå så att man är tvungen att fokusera på nått speciellt ställe ibland...och att beskära bilden och att få ner den i rätt format för att fotot inte blir för stort för vissa nerladdningsprogram....det är mycket med det jordiska...................

Comment

hej du glade fotograf :-)

Om du inte vill beskära gällande storleken så är det ingen problem. Du går helt sonika ett par steg närmare objektet så att det tar upp hela rutan i kameran.
                  Vill du fokusera på ett speciellt ställe så trycker du avtryckaren halvvägs tills du hör pipet sedan flyttar du kameran så att objektet är fullt synligt. Under denna tid släpper du aldrig avtryckaren. När du är nöjd med motivet klickar du av. Du har nu fokus på rätt ställe samt hela objektet synligt.
                  Har kameran svårt att fokusera så kan du sätt fingret på glasbiten eller en penna eller vad du har tillgängligt. Fokusera men klicka inte av. Ta bort fingret, pennan,,,...och klicka.

Comment

Working...
                  X