Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp vad är detta?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Hjälp vad är detta?

Hej!
    Jag har två glasfåglar. En i blått glas och en i vinrött (nästan svart) glas. De är 31 och 27,5 cm höga. Jag har aldrig sett något liknande. Vart kan de vara tillverkade och hur gamla kan de vara? De har bruten oslipad puntel under. De är även bemålade med mönster i olika färger och guldfärg.
    Bifogade filer

Någon som har någon aning om vad detta kan vara? Kan det vara böhmiskt glas, italienskat eller annat sydeuropeiskt glas? De har lite speciell fot med virat glas. Någon som har något att säga om dessa fåglar eller svanar?

Comment

Rent spontant skulle jag gissa på Murano men jag vet egentligen inte. Här kommer en länk du kan leta i. Tryck på länken Photo library.

Comment

Tack för svaret och länken, Kolmårdstrollet. Det är bra att man får lite tips på var det ev. skulle kunna vara så man kan söka vidare.

Jag har kollat lite översiktligt på bildgalleriet och italienska glas. Jag ska kolla mer noggrant senare. Jag hittar inte direkt något som helt liknar fåglarnas stil. De jag tycker verkar närmast är salviati glas figurinerna. Men det är svårt att avgöra.

Comment

Någon annan som har någon gissning eller tips på var man skulle kunna söka information om fåglarna?

Comment

Någon som har någon teori om fåglarna är gamla eller relativt nytillverkade?

Mycket tacksam för någon respons på detta!

Comment

Aktiverar denna tråd igen. Ingen som har någon teori.

Comment

Working...
              X