Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kopia på Holmegaard-flaska, Åhlens?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kopia på Holmegaard-flaska, Åhlens?

Hej köpte denna flaska i tron om att jag fyndat en Holmegaard-flaska för 40 kronor. Men nu inser jag att proportionerna inte riktigt stämmer, den är för kort i halsen.

Det finns puntelmärke i botten, den är inte slipad i öppningen, helt osignerad.

Har Åhlens, Mio eller annan liknande affär gjort kopior på Holmegaard? Eller är det kanske ett svenska alster.

Alla teorier och ledtrådar mottages varmt
    Bifogade filer
    Last edited by jaken; 2010-09-19, 20:04.

jaha, det var ju lite tråkigt att inte ens få en gissning.

På bilden nedan är en Holmegaard-flaska (Otto Brauer). Som ni ser är den längre i halsen än min. Tror ni ändå att min flaska kan vara en Holmegaard-flaska?

Eller har någon en gissning vad det kan vara?

bilden lånad från starkeld.com

Comment

Hej jaken kollade mina två jag hade och ingen av dom var slipade i botten .Den orange jag har är jag säker på att det är Holmegard! Har en orange nästan röd och en brun och bottnarna var lika danna. Dessutom är min bruna flaska mycket mörkare en den på bilden mistänker att det är glasmassan och hur tjocka väggar det är i den som gör skilnaden. Sen gjordes det ju många olika storlekar så det kan vara det som gör dig mistämksam på den . Tror ju att det är rätt flaska du harför jag har ej sett andra i den stilen .Mvh

Comment

den ser riktig ut...har aldrig sett någon som är slipad i mynningen ....har du googlat på otto brauer/mchael bang kastrup holmegaard???
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Skumt att den är slipad i botten, känns inte Holmegaard. Om jag får gissa, så tror jag att Din är betydligt äldre och minst lika trevlig.

Comment

Det finns italienska varianter på Gulvvase. Såg någon på en mässa för något år sedan. Jag kan inte minnas något puntelmärke dock.

Comment

Vad kul att det blev lite fart i tråden. Jag kan inte så mycket om glas och jag köpte den egentligen endast i spekulativt syfte eftersom den inte riktigt är i min smak.

Ursprungligen postat av Cobe Visa inlägg
              ...det ju många olika storlekar så det kan vara det som gör dig mistämksam på den . Tror ju att det är rätt flaska du harför jag har ej sett andra i den stilen .Mvh
              Det är egentligen bara proportionen som gör mig misstänksam

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
              den ser riktig ut...har aldrig sett någon som är slipad i mynningen ....har du googlat på otto brauer/mchael bang kastrup holmegaard???

Min är inte slipad i mynningen och när jag googlar så hittar jag ingen som har lika kort hals som min.

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
              Skumt att den är slipad i botten, känns inte Holmegaard. Om jag får gissa, så tror jag att Din är betydligt äldre och minst lika trevlig.
              Betydligt äldre, jaha det låter spännande, vad kan det betyda? Skicket är väldigt bra, nästan inte en enda repa.

Så Holmegaard-flaskorna har inte puntelmärke i botten?

Comment

Working...
              X