gissa glasbruk och designer till den här 1 kg tunga ovala skålen den är 14.3 cm lång och 6.2 cm hög
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
lördagskvällsgissning 1
Collapse
X
-
nej trollet inte rättUrsprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inläggEftersom ingen gissat så gör jag det: Göran Wärff Kosta?
keep on rocking
behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
om ja säger så här den är bättre än en höjdareUrsprungligen postat av Sladden Visa inläggOavsett vem det är så är det ingen höjdare.
Kanske en Palmkvist? Han har formgivit mycket.
För mycket?
behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Då måste det handla om Höjdhoppar´n med Asko Sarkola. En av 1900-talets häftigaste filmer. http://www.imdb.com/title/tt0082540/Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
-
den är signerad visningsex eller expo .N u.3953/5 jag kunde gått ed på att det var en kaj franck för den här färgen stämmer liksom inte med landberg...men ja tror vi kan glömma det här med färger och konstnärer och glasbruk det finns nog alla möjliga kombinationer helt enkelt...och här kommer en till den är lite mindre 11.8 cm lång och 5.8 cm hög och väger 750 gram och har små små bubblor runt det grågröna i botten den är så repig i botten så jag hittar ingen signering men formen är densamma som på landbergarn?....så min slutsats är att det finns inga generella riktlinjer för något glasbruk överhuvudtaget....å det är väl tur vore innihellvete tråkigt om så vore

Last edited by harley; 2010-08-22, 12:16.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
Comment