Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Etikettanalys

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Etikettanalys

Hej, den här skålen vet jag inget om, men skulle gärna vilja det. Först och främst skulle jag vilja veta vad det en gång har stått på etiketten. Undrar om det har varit Orrefors? Kan jag få veta något mer blir jag ännu gladare. Det finns inget i botten som ger någon fingervisning, bara ett slipat puntmärke.

Hälsningar Börje P
    Bifogade filer

Jag tror det kan vara Elsa Söderberg, http://www.precisensan.com/antikforu...sa+S%F6derberg
    I’m a real mean bitch!

Comment

Där ser man, det här är också en tung pjäs men jag tror inte jag lägger ut den på Tradera. Tyvärr lite nötskador i botten och längst ner på kanten i böjen in under. Skulle etiketten kunna vara Bergdala då, med hänvisning till din länk?

Comment

Jag sålde ett par objekt av Elsa på Tradera för ett tag sedan, åtminstone den ena var märkt H-torp.

MvH
        Emil
        Bifogade filer

Comment

Det lutar åt detta håll men mönstret är ju inte fisknät, snarare helt oregelbundet, det liknar ett nervtrådssystem eller ett nätverk av blodkärl. Tittar kanske för mycket på discovery.
          När jag studerar glaset närmare så ser det faktiskt ut som det skulle kunna vara glasfiber eller något liknande inkapslat i glaset. Såsom det var beskrivet på länken som Maria hänvisade till.
          Jag ser nu att den lilla skålen inte har fisknätsmönster.
          Jag tycker att etikettens utseende skulle kunna ge någon en idé om glasbruket.

Comment

Det där med etiketter är svårt, glasbruken har bytt ganska så ofta, Hovmantorps Nya Glasbruk har bland annat haft en rund etikett, jag vet inte om Bergdala har haft det, Bay kanske kan reda ut detta.
            I’m a real mean bitch!

Comment

Working...
            X