Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vas av Göran Wärff. Vad heter den?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Vas av Göran Wärff. Vad heter den?

Hejsan!
    Jag hittade den här vasen på loppis och kunde inte motstå
    Med hjälp av inskriptionen och google har jag kommit fram till att det är en vas gjord av Göran Wärff på Kosta Boda, skapad 1991. Vasen är 25 cm hög.
    Men jag kan ingenstans hitta vad den heter. Någon som vet? Serien borde ha ett namn, eller? Finns det fler i samma stuk, skålar, ljusstakar ect. Nyfiken

Tacksam för svar!

[ATTACH]66584[/ATTACH]
    [ATTACH]66585[/ATTACH]

Ska försöka lära mig mer om glas, svårt att leta, vilka sidor.

Otroligt vacker vas, sånt som får mig att vilja lära !!!!!!!!!

Comment

Den påminner mig om hans Sapphire..men jag e inte säker

Comment

Annestig: Jag gillar också vasen mycket. Mer när jag kommit hem med den faktiskt, loppisen var i en mörk lada och man såg inte mycket, dessutom var den mycket dammig och full med döda flugor. När jag kom hem och fick diskat den blev det en helt annan upplevelse!

Engelsson: Jag tycker också den påminner en aning om Sapphire, men jag tror inte att det är den serien. Foten ser annorlunda ut och det finns inget lila i Sapphire. Om jag har förstått numren rätt så skapades Sapphire 2003.

Comment

Vilken härlig upplevelse du fick..det e såna som gör loppisletandet värt mödan.. Nej du har nog rätt Sapphire e det inte..vi får leta vidare,,

Comment

Jag har googlat o försökt gå igenom hans hela register,

tyvärr svårt att komma så långt bak o nummret gav inget heller det var en vas, är ju inte ngt att ha än.
            när det gäller att klistra in bilder eller sidor, men har du kollat på en som heter vision, inte olik o det finns blå o ngn annan färg på vackra glasfat till.Du kan ju kolla, man vet alldrig.

Comment

Prova med Kosta Boda 0478/34829, mail info@kostaboda.se, dom brukar vara hjälpsamma.
              I’m a real mean bitch!

Comment

Amarant är det utan tvekan.

Comment

Working...
                X