Undrar dels över den signerade karaffen. Jag får det till Of H 88 men är lite brydd över de minst sagt skakiga kråkorna. Nån som vet? & nån som vet från vilken hand den andra gracila pjäsen kommer?
Osvuret är som vanligt bäst, men jag är skeptisk till att den skulle vara från Orrefors eller Sandvik, utan skulle tro att den är eftersignerad. Har sett denna flera gånger förr, ibland med en annan propp och ofta tillsammans med ett gäng likörglas, men har aldrig sett nån signerad förr. Attribueras ibland till Gullaskruf, men det stämmer inte. Jag har för mig att slutsatsen när den var uppe på något forum för ett par år sedan var att den kom från Åfors, men jag kan minnas fel.
I mina ögon känns den gröna som nåt som hr Ander formgivit, men det är en gissning...
Jag håller med Dig cjf. Tycker inte att färgen stämmer riktigt om nu fotot har rätt färg. Speciellt proppen är inte så grasil som hald gjorde dem.
Tänk att jag direkt tänkte på Ander på karaffen eller vad det är när jag såg bilden
DG
Jag har litet askfat samt ett litet glas (cigarett ställ) med samma signering som finns på din vas. Jag tyder mina signeringar till of.n 3025 dessutom så är båda etikettmärkta Orrefors.
Comment