denna vas kom oxå hem. Den är signerad i botten med: Orrefors L U 2207/2 någon som vet vad , vem , när. Är det Vicke Lindstrand på Orrefors och POLARIS? Vad är i sådana fall 2207/2, Artikel nummer samt modell eller storlek? Den är 22 cm hög. Har en halvkassbild på den, så här i vintermörkret.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Orrefors vas med sign
Collapse
X
-
Ja det var en dålig vinkel på fotot i all hast. Kan du se i Kuranten om dessa Polaris finns i olika storlekar? Min är ju märkt 2251/2, betyder två'an storleken, höjden.? Min är ca. 21 cm hög och ca 12 cm i dia. Hittade denna på Ebay kallad Vase 6 och är ca. 14,89 cm hög samt 7,6 cm i dia. på bredaste.Ursprungligen postat av LasseC Visa inläggJag tror också att det är 2251. Den liknar Polaris. Lite olika fotovinklar
DG
Tack Rubus________________________________________________________________________
"Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
Då måste man ju nedvärdera nuet."
Comment
-
Jag hittade en Polaris på Ebay som var märkt på detta viset och 8,5 cm hög. Då bör väl siffran efter 2251 tyda på storleken eller? Vi säger ju Hyttarbete för U.
Är det samma som Engelskans Uncut or Smooth glass.?
Model: LU 2251/3
Stella Polaris Vase
"L" = Vicke lindstrand, "U" = Uncut or smooth glass
Här är en länk: http://cgi.ebay.com/ORREFORS-Vicke-L...ht_4209wt_1057________________________________________________________________________
"Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
Då måste man ju nedvärdera nuet."
Comment
Comment