Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gullaskrufsnäcka???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• gullaskrufsnäcka???

är den här 1.5 kg tunga pjäsen en gullaskruvsnäcka det ser ut att vara underöverfångsglas den är 9 cm hög på högsta punkt och 18.5 cm lång och 15 cm bred och om det är en gullaskruvsnäcka vem är designern?
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Sorry, men detta är inte Gehlin Gullaskruf.

Comment

Ursprungligen postat av Kicki Karlsson Visa inlägg
      Sorry, men detta är inte Gehlin Gullaskruf.
      hej kicki kan inte du eller raoul lägga in en bild på en snäcka mvh harley
      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

jag funderar på om inte vicke lindstrand gjort något liknande skålen har ju en kärna av klarglas och ett skikt vitt glas överdraget med blått glas det är ju lite mer konstglas över den, det skulle vara kul att jämföra med en ghelin snäcka

Comment

Kolla den vänstra snäckan i den här tråden

Comment

Ursprungligen postat av Kicki Karlsson Visa inlägg
            Kolla den vänstra snäckan i den här tråden
            det säger mig inte så mycket för i olika vinklar ser jag inga större skillnader, det jag däremot är intresserad av är mått och vikt på snäckorna och om dom är gjorda i den här tekniken med olika glasskikt där om man kollar i botten och ser det djupet i glasmassan(botten är massiv och inget annat det blev inga bra bilder ljuset är fel ute idag) men som jag skrev så funderar jag på om lindstrand eller landberg gjort något liknande på orrefors

Comment

Nej Du Tror inte att de tillverkade några snäckor på Orrefors
              DG

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                Nej Du Tror inte att de tillverkade några snäckor på Orrefors
                DG
                varför skulle den inte kunna vara gjord på orrefors? både landberg och lindstrand har vad jag vet gjort liknande saker och än har jag inte fått något svar om mått och vikt och vilken teknik dom på gullaskruf är tillverkade i så innan dess så hur vet jag att det inte är gelihn? och inga nej det är det inte, utan förklarning varför det inte kan vara det eller det

Comment

Du får tro vad du vill, jag vet. Gå in på Designarkivet titta på Gehlins ritningar så ser Du.

Comment

Harley, nu är jag ju på sätt och vis part i målet, men jag tror att du har större framgång i att hitta ursprunget på denna om du litar på dem som faktiskt kan sina samlarområden istället för att avkräva dem en massa bevis.

Comment

Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
                      Harley, nu är jag ju på sätt och vis part i målet, men jag tror att du har större framgång i att hitta ursprunget på denna om du litar på dem som faktiskt kan sina samlarområden istället för att avkräva dem en massa bevis.
                      jo jag kollade i boken svenskt glas och hittade 3 olika storlekar av gullaskruvsnäckan så den förstår jag nu att det inte är för det är ju egenligen en askkopp, medan min snäcka är en skål den är ju högre i kanterna

Comment

Working...
                      X