jag undrar om det här är en vas/pokal av kjell blomberg från gullaskruf jag har haft några klothep och en av dem hadde den här mustachen den har måtten ca 14 cm hög och 9 cm i diameter på det bredaste stället
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
blomberg gullaskruf????? [ID: Sea glasbruk]
Collapse
X
-
varför skulle det inte kunna vara blomberg det är exakt samma mustach och diametern är densamma som på klothepparna jag har haft? och vad grundar du sea teorin på?Ursprungligen postat av cjf Visa inläggNej, jag tror att dessa är från Sea.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
För det första så är det inte likadana mustascher om du tittar lite närmare, på Blombergs heppar går de inte ihop i mitten. För det andra finns de inte i någon av mina kuranter eller i något av mitt övriga material. För det tredje vet jag att jag sett dessa med etikett från annat bruk nånstans (såldes tillsammans med ett likadant glas med en röd mun), och jag tror att det var från Sea.
Comment
-
den är i kristall och rätt tung och kanten är slipad i mynningen, och vi får se om någon mer har sett likadana det borde ju finnas en del i cirkulation om dom är gjorda på sea?behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
det med läppar och mustach det är ju precis som klothepparna, blomberg kanske har gästspelat på sea? han har ju varit bevisligen på andra ställen jag aldrig trottUrsprungligen postat av Kicki Karlsson Visa inläggcjf har alldeles rätt, den är från sea glasbruk. Det finn även en "hon" med röda läppar. Finns i olika storlekar.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Du får tro vad du vill, men ingenting jag har stött på under de nu rätt många år som jag ägnat mig åt Gullaskrufs glasbruk och dess formgivare tyder på att det skulle vara så.
Och om det nu är så att Kicki och jag har rätt så vore det ju heller inte första gången som Sea låtit sig inspireras mycket av andra formgivare, eller hur?
Comment
-
Många år sen den här tråden var aktuell, men när jag nu råkade springa på svaret så kan man ju lägga upp det: http://www.tradera.com/tva-glas-fran...0705_178200882
Comment
Comment