Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Var kommer koboltblå svanskål ifrån.
Collapse
X
-
snurrade runt på internet http://www.hardernet.dk/
.....och såg en fågel/svanskål som verkade bekant
så din svanskål kanske kan vara Holmegaard???
..... eller en kopia av Holmegaards svanskål?????
Den på Holmegaardsidan ser elegantare ut, svanen ser ut att ha ett format huvud, det vita är på utsidan ........ så jag lutar åt att din är en kopia av Holmegaard ..... en svanskål gjord i samma stil.
och då är vi tillbaka på ruta ett!
... vem har tillverkat svanskålen?
Last edited by alegni; 2010-07-04, 17:25.
-
Jag har suttit och begrundat svanskålarna, och dom är som natt och dag.
Holmegaard har en elegans över sin modell ..........
Tror nog, i och för sig, att detta är en modell som flera glasbruk har gjort. Den som gjorde huvudet på din svan var nog inte så van.....
.Last edited by alegni; 2010-07-05, 18:32.
Comment
-
Det skulle kunna vara ett sölarbete från Holmegaard.....
tillägg:
eftersom det finns en blå svanskål i produktion från Holmegaard så bör liknande/samma svanskål inte finnas som sölarbete!
Det kanske trots allt är ett måndagsexemplar/2:a sortering från Holmegaard?????
Last edited by alegni; 2010-07-05, 22:22.
Comment
-
Hej Alegni!Ursprungligen postat av alegni Visa inläggDet skulle kunna vara ett sölarbete från Holmegaard.....
tillägg:
eftersom det finns en blå svanskål i produktion från Holmegaard så bör liknande/samma svanskål inte finnas som sölarbete!
Det kanske trots allt är ett måndagsexemplar/2:a sortering från Holmegaard?????
Tack för att du tar upp den här skålen, har ju legat länge utan något svar. Tycker Holmegaard är intressant och jag håller med dig om att huvudet inte är speciellt elegant. Kan nog vara 2:a sortering, vikt och längd stämmer bra.
tack för hjälpen! Helt säkra kan vi ju inte vara, så vi lämnar nog var ett litet frågetecken?
Mvh. Birger.
Comment
-
Ursprungligen postat av alegni Visa inläggeftersom det finns en blå svanskål i produktion från Holmegaard så bör liknande/samma svanskål inte finnas som sölarbete!
Sedan kan vi vända på det hela ...... ett sölarbete kan komma i produktion.
läs info (bredvid bilden) för det första föremålet: Snapse Doctor snapsehane
.Last edited by alegni; 2010-07-08, 21:56.
Comment
Comment