blev inspirerad av cjf,s fynd och jag hadde i bakhuvudet att jag någonstans har en konstig liten vas det är ju absolut ingen vas i den kalibern cjf fyndade men jag har kikat på den nu ordentligt för första gången och nog tycker jag det ser ut att vara en gammal vas i överfångsteknik och der ser ut som det är sandpuntelmärke med en del stenar och orenheter i botten vasen är 16.3 cm hög och ca 7 cm i diameter på det bredaste stället och 4.8 cm i diameter i botten och 5 cm i diameter uppe i mynningen är det någon som vet eller har någon ide om ursprung?????
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
vas i överfångsteknik???
Collapse
X
-
nej det ser inte ut som på dom målade glaspjäser jag har det ser ut att vara tunna glasskikt ihopsmält över, om man kollar in botten så ser man att det inte är färg utan glasUrsprungligen postat av pepita Visa inläggHei Harley! Jeg vet ikke hvor vasen din kan komme fra, men teknisk sett ser det ut som om den er malt. Det vil si glassmaling mer enn overfangsglass. Litt akvarellaktig. mvh pepitabehandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
Comment