Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Joakim Ögren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Joakim Ögren

Den här vasen köpte jag mest för att ha som ge-bortpresent till någon som tycker om glas, men när paketet öppnades, var sambon min som en hök.
    Hon dök på den och gillade den genast.

Lerkorgen på hallbordet åkte ut, och nu har hon bestämt att vasen ska stå där, med torra tulpaner...

Ändock, jag blev mycket imponerad av Joakims ringa ålder och naturliga fallenhet för glasblåsaryrket.
    Jag hittar ingen hemsida med honom, eller något galleri som visar mer av vad han gjort. Bara det här:

Signeringen var svårfotad just idag, men avslutas med 08.
    Det skulle vara kul att få se mer av hans alster. Har någon av er något av Ögren att visa upp?
    Bifogade filer

Detta är en snygg vas och skulle lätt få bo hos mig, kudden dom visade i filmen var också bra
    --eller hur det nu va.

Comment

En uppdatering är på sin plats och då med lite info om intressante Joakim!
      Sökte med ljus och lykta efter mera fakta om honom, men fann inget, så jag sände ett mejl till Kosta Glascenter.
      Efter en tid svarade rektorn Per-Ola Jacobson att hans mentor Stefan Erlandsson skulle ta kontakt, vilket han också gjorde idag.

"Roligt att du uppskattar Joakims glas, det gör vi här på skolan också.
      Joakim Ögren Bengtsson är född den 12 november 1989 i Gäddede, Jämtland. Han påbörjade sin gymnasieutbildning här hos oss i Kosta i augusti 2005. Han gjorde snabba framsteg och vi såg tidigt att han hade stor talang inom både design och hantverk. Efter avslutad utbildning kom Joakim in på Bornholms glas- og keramikskole i Danmark. Efter att ha studerat ett år där, kom han in på Konstfack i Stockholm nu till hösten."

Förhoppningsvis tar Joakim själv iniativ till att visa här, vad han gjort hittills, men skynda långsamt ska vi nog göra. Han har en del år kvar till att bli mästare på pappret, även om han för mig framstår som en sådan redan nu.

Om jag fastnar för glaset också som samlarområde, så vet jag nog vem jag ska "skylla på".

Comment

Fantastisk! Vilken talang!
        http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

Hej Gideon

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
          En uppdatering är på sin plats och då med lite info om intressante Joakim!
          Sökte med ljus och lykta efter mera fakta om honom, men fann inget, så jag sände ett mejl till Kosta Glascenter.
          Efter en tid svarade rektorn Per-Ola Jacobson att hans mentor Stefan Erlandsson skulle ta kontakt, vilket han också gjorde idag.

"Roligt att du uppskattar Joakims glas, det gör vi här på skolan också.
          Joakim Ögren Bengtsson är född den 12 november 1989 i Gäddede, Jämtland. Han påbörjade sin gymnasieutbildning här hos oss i Kosta i augusti 2005. Han gjorde snabba framsteg och vi såg tidigt att han hade stor talang inom både design och hantverk. Efter avslutad utbildning kom Joakim in på Bornholms glas- og keramikskole i Danmark. Efter att ha studerat ett år där, kom han in på Konstfack i Stockholm nu till hösten."

Förhoppningsvis tar Joakim själv iniativ till att visa här, vad han gjort hittills, men skynda långsamt ska vi nog göra. Han har en del år kvar till att bli mästare på pappret, även om han för mig framstår som en sådan redan nu.

Om jag fastnar för glaset också som samlarområde, så vet jag nog vem jag ska "skylla på".
          Det är kul att du tycker om Joakims alster. Detta är Joakims pappa som svarar på ditt inlägg. Vi har naturligtsvis en del alster hemma som vi kan visa foton av. Om du vill så kan jag kolla med jocke om han är intresserad av att höra av sig till dig. Skicka ett meddelande till mig via redaktionen så kanske du kan få sonens address. Hälsning från Joakim Ögren Bengtsson´´s pappa

Comment

Working...
          X