Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

liten lockskål i galleteknik???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• liten lockskål i galleteknik???

undrar över den här lilla lockskålen som jag tror är i galleteknik den är 11.8 cm hög och 9.8 cm bred på det bredaste stället 0ch foten är 5.7 cm i diameter det är bra slitage under foten och jag ser inte riktigt om den är signerad eller inte den kan vara signerad men den är som frostad oxå så det är svårt att se, är det någon som vet eller har någon ide???
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Är löven målade?

Comment

Höll i en vas för några dagar sedan med nästan exakt denna färg och utförande. På håll såg den ut som flera glaslager men dekoren var målad, precis som på denna skål.

Comment

Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
        Är löven målade?
        ja löven och det övriga bruna är målat men den är frostad oxå,vet du vad det kan vara? den ser ut att vara signerad men jag har kollat med förstorningsglas så jag är vindögd
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av E.B. Visa inlägg
          Höll i en vas för några dagar sedan med nästan exakt denna färg och utförande. På håll såg den ut som flera glaslager men dekoren var målad, precis som på denna skål.
          det gula och oranga är i olika glaslager var den vasen frostad oxå?

Comment

Ingen aning om ursprung, tyvärr. Rent utseendemässigt liknarden ju Gallépjäserna, men det är ju en rätt rejäl skillnad i hantverket (Galllé arbetade ju med överfång).

Comment

Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
              Ingen aning om ursprung, tyvärr. Rent utseendemässigt liknarden ju Gallépjäserna, men det är ju en rätt rejäl skillnad i hantverket (Galllé arbetade ju med överfång).
              jo det vet jag och jag har aldrig trott att det är en galle, det är ju en kopiering men den verkar ha ålder med bra slitage både under foten och dom slipade kanterna på både skål och lock, och som jag tycker mig skymta nån signering,får nog lägga undan den ett tag innan jag blir vindögd för alltid

Comment

LÖTZ- inspererad.

Asken med lock kommr från Homantorps "Nya" glasbruk. Måleriets chef brukade resa utomlands och köpa prover och få ideer. Serien tillverkades på
                20t. och en bit in på 30t. Visar en vas i denna serie, höjd 29cm. De är mattsyrade och målade på klar botten.
                Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av KrB. Visa inlägg
                  Asken med lock kommr från Homantorps "Nya" glasbruk. Måleriets chef brukade resa utomlands och köpa prover och få ideer. Serien tillverkades på
                  20t. och en bit in på 30t. Visar en vas i denna serie, höjd 29cm. De är mattsyrade och målade på klar botten.
                  tack KrB då kan jag ställa undan den och spara mina ögon till nästa framtida objekt

Comment

Working...
                  X