Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vas i frostat glas med fönster?????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• vas i frostat glas med fönster?????

undrar om någon vet eller har någon ide om den här vasen den är i frostat glas och med struktur som tegel och med klarglas som fönster i olika former runt om den är 15.5 cm hög och 7 cm i fyrkant och väger 1.2 kg det ser ut som en signering i botten men det är så repigt så jag är inte säker??????
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

ingen som har något förslag?????
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Vasen är tillverkad vid Reijmyre glasbruk under 1960-talet och formgiven av Tyko Axelsson.
      Vasen är blåst i en form av grafit och efter avkylning är den doppad i fluorvätesyra för att få en matterad yta och därefter planslipad och polerad så att "fönstren" åter blev i klart glas.
      Last edited by bekin; 2009-06-18, 09:57.

Comment

Ursprungligen postat av bekin Visa inlägg
        Vasen är tillverkad vid Reijmyre glasbruk under 1960-talet och formgiven av Tyko Axelsson.
        Vasen är blåst i en form av grafit och efter avkylning är den doppad i fluorvätesyra för att få en matterad yta och därefter planslipad och polerad så att "fönstren" åter blev i klart glas.
        tackar för informationen bekin,jag hadde inte en tanke åt rejmyre en gång, man lär sig nåt hela tiden

Comment

Working...
        X