undrar om någon vet eller har någon ide om den här vasen den är i frostat glas och med struktur som tegel och med klarglas som fönster i olika former runt om den är 15.5 cm hög och 7 cm i fyrkant och väger 1.2 kg det ser ut som en signering i botten men det är så repigt så jag är inte säker??????
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
vas i frostat glas med fönster?????
Collapse
X
-
Vasen är tillverkad vid Reijmyre glasbruk under 1960-talet och formgiven av Tyko Axelsson.
Vasen är blåst i en form av grafit och efter avkylning är den doppad i fluorvätesyra för att få en matterad yta och därefter planslipad och polerad så att "fönstren" åter blev i klart glas.Last edited by bekin; 2009-06-18, 09:57.
Comment
-
tackar för informationen bekin,jag hadde inte en tanke åt rejmyre en gång, man lär sig nåt hela tidenUrsprungligen postat av bekin Visa inläggVasen är tillverkad vid Reijmyre glasbruk under 1960-talet och formgiven av Tyko Axelsson.
Vasen är blåst i en form av grafit och efter avkylning är den doppad i fluorvätesyra för att få en matterad yta och därefter planslipad och polerad så att "fönstren" åter blev i klart glas.
behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
Comment