En stor fynddag blev det när jag kom över den här för en i sammanhanget blygsam summa. Endast 6 cm hög men med härlig jugendkänsla! Nån som kan gissa vad det står under? Ett tips, den är inte från Gullaskruf om nån trodde det...
Kan tänka mig att det står Kosta och Karl Lindeberg under. Om den fyndades på loppis är det nog bara att gratulera rent prismässigt! Ser jag rätt att fjärilen har spröt fast de är ofärgade?
Tyvärr inte loppis, det hade varit ett megafynd. Men att få en tag på en sån här för ett tresiffrigt belopp (även om det var högt) betraktar jag som ett fynd!
Jag var på visningen och såg bland annat en fantastisk vas av BETZY ÄHLSTRÖM, Reijmyre 1902. Auktionsnummer 869, slutpris 120 tusen. Tyvärr lyckas jag inte skapa en länk till sidan men gå in på www.auktionsverket.se under kataloger, Moderna kvalitén, En samling jugendglas, så kan ni som gillar glas från denna tid få ert lystmäte.
Grattis från mig också!!!
Vad roligt, väldigt vacker vas!
Är det något speciellt som står på önskelistan nu när du har lite nyförvärvade pengar att investera med?
Mvh Simco
Jag var på visningen och såg bland annat en fantastisk vas av BETZY ÄHLSTRÖM, Reijmyre 1902. Auktionsnummer 869, slutpris 120 tusen. Tyvärr lyckas jag inte skapa en länk till sidan men gå in på www.auktionsverket.se under kataloger, Moderna kvalitén, En samling jugendglas, så kan ni som gillar glas från denna tid få ert lystmäte.
Tack! Jugendglassamlingen var verkligen något i hästväg, och Ählström-pjäsen är helt makalös. Den typen av glas är dock inte riktigt min kopp te, som det heter, därför är det ju extra roligt att min lilla hamnar hos nån som uppskattar den bättre och jag kan handla sånt som jag uppskattar mer.
Grattis från mig också!!!
Vad roligt, väldigt vacker vas!
Är det något speciellt som står på önskelistan nu när du har lite nyförvärvade pengar att investera med?
Mvh Simco
Ja, hade jag haft facit på hand hade jag absolut lagt ett bud på exempelvis graalen i rop 735 eller nån av Ravennorna, men det är ju lätt att vara efterklok. Nu får jag väl unna mig lite extra i Hovmantorp nästa helg istället, och det är ju inte det sämsta det heller.
Comment