Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dagens stora lilla fynd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Dagens stora lilla fynd

En stor fynddag blev det när jag kom över den här för en i sammanhanget blygsam summa. Endast 6 cm hög men med härlig jugendkänsla! Nån som kan gissa vad det står under? Ett tips, den är inte från Gullaskruf om nån trodde det...
    Bifogade filer

Karl Lindeberg. Kosta.

Comment

Kan tänka mig att det står Kosta och Karl Lindeberg under. Om den fyndades på loppis är det nog bara att gratulera rent prismässigt! Ser jag rätt att fjärilen har spröt fast de är ofärgade?

Comment

Japp, den har spröt!

Tyvärr inte loppis, det hade varit ett megafynd. Men att få en tag på en sån här för ett tresiffrigt belopp (även om det var högt) betraktar jag som ett fynd!

Comment

Väldigt vacker, Grattis till ett BRA sköp.
          I’m a real mean bitch!

Comment

Tack. Inte mycket till gissningstävling dock, men det krävs väl lite mer för att förbrylla det här gänget...

Comment

Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
              Japp, den har spröt!
              Jag har några gånger sett en lila variant där även spröten är färgade som fjärilen, därav frågan.

Comment

grattis till att ha vaskat fram ett guldkorn
                behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Helt förbluffad konstaterar jag att den här lilla pjäsen tydligen var populär:

Jäklar vilken bra påfyllnad på glaskontot, här ska handlas!

Comment

Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
                    Helt förbluffad konstaterar jag att den här lilla pjäsen tydligen var populär:

Jäklar vilken bra påfyllnad på glaskontot, här ska handlas!
                    Grattis!! Får man fråga hur mycket det blir kvar i din plånbok efter alla avgifter, jag har ingen erfarenhet av att lämna in saker på auktion.

Comment

Tack!

Jag betalar 16,25 % plus en fotoavgift på 250 kr, vilket såvitt jag förstår är standard på de större kvalitetsauktionerna.

Comment

Grattis cjf!

Jag var på visningen och såg bland annat en fantastisk vas av BETZY ÄHLSTRÖM, Reijmyre 1902. Auktionsnummer 869, slutpris 120 tusen. Tyvärr lyckas jag inte skapa en länk till sidan men gå in på www.auktionsverket.se under kataloger, Moderna kvalitén, En samling jugendglas, så kan ni som gillar glas från denna tid få ert lystmäte.

Comment

GRATTIS!
                          Häftigt att hitta något som kan ge möjligheter till det man egentligen önskar!
                          Söffe

Comment

Grattis från mig också!!!
                            Vad roligt, väldigt vacker vas!
                            Är det något speciellt som står på önskelistan nu när du har lite nyförvärvade pengar att investera med?
                            Mvh Simco

Comment

Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
                              Grattis cjf!

Jag var på visningen och såg bland annat en fantastisk vas av BETZY ÄHLSTRÖM, Reijmyre 1902. Auktionsnummer 869, slutpris 120 tusen. Tyvärr lyckas jag inte skapa en länk till sidan men gå in på www.auktionsverket.se under kataloger, Moderna kvalitén, En samling jugendglas, så kan ni som gillar glas från denna tid få ert lystmäte.
                              Tack! Jugendglassamlingen var verkligen något i hästväg, och Ählström-pjäsen är helt makalös. Den typen av glas är dock inte riktigt min kopp te, som det heter, därför är det ju extra roligt att min lilla hamnar hos nån som uppskattar den bättre och jag kan handla sånt som jag uppskattar mer.

Ursprungligen postat av söffe Visa inlägg
                              GRATTIS!
                              Häftigt att hitta något som kan ge möjligheter till det man egentligen önskar!
                              Söffe
                              Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
                              Grattis från mig också!!!
                              Vad roligt, väldigt vacker vas!
                              Är det något speciellt som står på önskelistan nu när du har lite nyförvärvade pengar att investera med?
                              Mvh Simco
                              Ja, hade jag haft facit på hand hade jag absolut lagt ett bud på exempelvis graalen i rop 735 eller nån av Ravennorna, men det är ju lätt att vara efterklok. Nu får jag väl unna mig lite extra i Hovmantorp nästa helg istället, och det är ju inte det sämsta det heller.

Comment

Working...
                              X