Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Glasobelisk [ID:Bengt Edenfalk, Skruf]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Glasobelisk [ID:Bengt Edenfalk, Skruf]

48 cm hög inkl sockeln. Ingen signering hur jag än letar. Det har suttit en etikett på sockeln.
    Vem kan formgivaren vara? Öhrström?
    Jag tror på Sverige, äkta hälften på Finland.
    Bifogade filer
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
    48 cm hög inkl sockeln. Ingen signering hur jag än letar. Det har suttit en etikett på sockeln.
    Vem kan formgivaren vara? Öhrström?
    Jag tror på Sverige, äkta hälften på Finland.
    den var snygg, jag TROR oxå på edvin öhrström, han ville ju trolla med ljus i gjutets glas ojämnheter och vindlingar och former
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Mycket nöjd med köpet. Betalade ungefär en krona centimetern.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

Snygg..visst e det mycket Finland över glasprylen i sig..men inte sockeln..o jag vet egentligen inte varför den delen inte känns finsk

Comment

hmm har sett den märkt någonstans, Ö är väl INTE formgivaren. Hellsten, Orup, nej jag minns inte exakt.

Comment

Skulpturen är formgiven av Bengt Edenfalk vid hans tid vid Skrufs glasbruk. Tror den ingår i serien Woodstock...

Comment

Så var det ja, minnet sviker trots att man har en likadan liggandes någonstans. 50 kr på loppis.

Comment

Tack!
                50 spänn verkar vara marknadsvärdet då jag betalade samma.
                Konfucius

Comment

Edenfalk..jamenvisst..hur blind får man vara ??? Jag som har både drivved o woodstock..hrrmmm

Comment

Working...
                  X