Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Info om rökfärgade fynd?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Info om rökfärgade fynd?

Räddade denna ur en 10:- låda som svärmor skulle ta till loppis. Tycker den är väldigt snygg, hittar ingen märkning. Det kan ju vara en domuspryl också... =) Nja, jag vet att den är införskaffad senast 50/60 tal. Kan det finnas en tillhörande servis kanske..:

Click image for larger version

Name:	Karaff.JPG
Views:	1
Size:	37,6 KB
ID:	604835

Name:	karaffunder.JPG
Size:	27,4 KB
ID:	604836

Denna läckra skål fyndade jag idag för 40:- på loppis. Den är signerad "Kosta 1935 B 481". Det kan stå 781 också. Eller en väldigt slarvig 9:a så det blir 981.

Name:	skål.JPG
Size:	23,5 KB
ID:	604837

Name:	skålsign.JPG
Size:	14,7 KB
ID:	604838

Har mina fynd varit fynd? Antar att vardera kan handla om någon hundring i bästa fall? =) Tacksam för info om dessa!

karaffen är ingen domus pryl det kan vara en EDA karaff under gerda strömberg perioden användes den honungsfärgade kristallen och skålen är en elis bergh skål
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
      karaffen är ingen domus pryl det kan vara en EDA karaff under gerda strömberg perioden användes den honungsfärgade kristallen och skålen är en elis bergh skål
      Tack för snabbt och intressant svar! Vet du om dessa tillhör någon större serie eller om de tillverkats i någon stor omfattning?

Comment

Working...
      X