Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

exlusiv höglund ?????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• exlusiv höglund ?????

jag undrar över denna pokal jag kom över om den kan vara ur den serie så mättat rött glas som höglund blåste på vrigstad endast 1986 dom lyckades aldrig återskapa den så mättat röda färgen som om man kollar i olika vinklar så bryter det igenom gult(guld)färgat den visades på en utställning i gamla stan är det någon som sett delar ur den serien? den är ca 18.5 cm hög och ca 10.5 uppe i cuppan och ca 9 cm ifoten och den är i tjockt glas och väger ca 700 gram
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

är det någon som sett eller har något ur den serie höglund blåste i vrigsfors 1986 ?
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

tjenixen, jag har faktiskt katalogen med det röda glaset. NU är dock frågan var den är, troligtivs i USA hos förlaget. Ska kolla för säkerhets skull.

PS, de saker jag har från Vrigstad är ordentligt signerade. Kom ihåg att det var en liten hytta.

Comment

Ursprungligen postat av daniel s Visa inlägg
        tjenixen, jag har faktiskt katalogen med det röda glaset. NU är dock frågan var den är, troligtivs i USA hos förlaget. Ska kolla för säkerhets skull.

PS, de saker jag har från Vrigstad är ordentligt signerade. Kom ihåg att det var en liten hytta.
        jo jag vet att det är en liten hytta och eftersom han inte fick fram den röd röda färgen igen så antar jag att det inte är så himla mycket i cirkulation min är inte signerad men det har ju varit så med allt inom konsten en del saker är inte signerade av en eller annan anledning och den här pokalen känns väldigt höglundsk

Comment

Working...
        X