Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Någon som vet något om detta glas?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp! Någon som vet något om detta glas?

Hej!

Någon som vet något om detta glas som kom i min ägo i början av 90-talet? Glaset är ca 24 cm högt och signerat i botten. Jag tyder signaturen till: Jensta (el. Tensta) Boda B Vallien 99230. Jag har sökt runt på nätet för att hitta ett likadant men utan resultat. Hoppas någon kan hjälpa.
    Bifogade filer

Välkommen hit, Linda36. Det står Kosta. Kolla igen noga, så ser Du.
    knappast meningslöst.

Comment

Hej Linda och välkommen. Som Raoul skrev står det "Kosta". Modellen är formgiven av Bertil Vallien och heter (fantasifullt nog) "Bertil", allt enligt Glasbodens glasidentifieringsguide som du hittar på www.glasboden.nu.

Comment

japp helt riktigt

Sitter tom en klister lapp på, sedan verkar det Stå B Vallien också ...
        konstglas av Bertil Vallien..
        The future is unwritten lets create tomorrow

Comment

Tack för hjälpen! På Glasboden verkar man kunna hitta det mesta Är helt novis i ämnet men tycker att modellen är samma men inte mönstret och färgerna. Men antar att inget glas blir det andra riktigt likt. Vore kul att veta om de tillverkas fortfarande (vore trevligt med åtminstone ett till) och vad de kostar ungefär.

Comment

De tillverkas inte längre, men hör med Glasboden. De har väldigt mycket mer än vad de annonserar på sin hemsida. Annars blir det nog att bevaka Tradera och leta i antikhandeln. Tyvärr är ju namnet på modellen lite svårgooglat...

Comment

Working...
            X