Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

snygg slipad skål

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• snygg slipad skål

undrar om någon känner till något om skålen den är facettslipad runt om och är ca 21 cm i diameter och ca 11.5 cm hög och väger 2.6 kg
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Skålen är tillverkad vid Reijmyre glasbruk och har artikelnummer K 380, den är formgiven av Paul Kedelv och finns med i 1962-års katalog (sid 43) men då i en tidigare version med slipad kant.

Skålen på bilden har driven kant och är gjord med grönt överfång som sedan genomslipats och det är den enda färgkombination som tillverkades. Det tillverkades även en vas med samma teknik ca: 10 cm vid och 22 cm hög.

Vill minnas att det även fanns skål och vas i mindre storlek.

Comment

Ursprungligen postat av bekin Visa inlägg
      Skålen är tillverkad vid Reijmyre glasbruk och har artikelnummer K 380, den är formgiven av Paul Kedelv och finns med i 1962-års katalog (sid 43) men då i en tidigare version med slipad kant.

Skålen på bilden har driven kant och är gjord med grönt överfång som sedan genomslipats och det är den enda färgkombination som tillverkades. Det tillverkades även en vas med samma teknik ca: 10 cm vid och 22 cm hög.

Vill minnas att det även fanns skål och vas i mindre storlek.
      tackar så mycket för den informationen bekin
      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

idag kom jag över vasen ur samma serie av kedelv från rejmyre 16.5 cm hög väger ca 700 gram Click image for larger version

Name:	100_2316.jpg
Views:	1
Size:	132,0 KB
ID:	514060Click image for larger version

Name:	100_2312.jpg
Size:	96,6 KB
ID:	514058Click image for larger version

Name:	100_2310.jpg
Size:	155,1 KB
ID:	514056Click image for larger version

Name:	100_2315.jpg
Size:	151,0 KB
ID:	514059Click image for larger version

Name:	100_2313.jpg
Size:	149,7 KB
ID:	514057
        Last edited by harley; 2011-05-10, 18:05.

Comment

Grattis

Vill bara säga ett stort GRATTIS, harley

Det var en mycket läcker glasvas, mkt

o blir du less en dag, skapar vill ha känsla !!!

annestig

Comment

Working...
          X