undrar om någon känner till något om skålen den är facettslipad runt om och är ca 21 cm i diameter och ca 11.5 cm hög och väger 2.6 kg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
snygg slipad skål
Collapse
X
-
Skålen är tillverkad vid Reijmyre glasbruk och har artikelnummer K 380, den är formgiven av Paul Kedelv och finns med i 1962-års katalog (sid 43) men då i en tidigare version med slipad kant.
Skålen på bilden har driven kant och är gjord med grönt överfång som sedan genomslipats och det är den enda färgkombination som tillverkades. Det tillverkades även en vas med samma teknik ca: 10 cm vid och 22 cm hög.
Vill minnas att det även fanns skål och vas i mindre storlek.
-
tackar så mycket för den informationen bekinUrsprungligen postat av bekin Visa inläggSkålen är tillverkad vid Reijmyre glasbruk och har artikelnummer K 380, den är formgiven av Paul Kedelv och finns med i 1962-års katalog (sid 43) men då i en tidigare version med slipad kant.
Skålen på bilden har driven kant och är gjord med grönt överfång som sedan genomslipats och det är den enda färgkombination som tillverkades. Det tillverkades även en vas med samma teknik ca: 10 cm vid och 22 cm hög.
Vill minnas att det även fanns skål och vas i mindre storlek.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment

Comment