Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

facettslipade ljusstakar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• facettslipade ljusstakar

dom här ljusstakarna blev 2008 års sista köp jag tror dom är designade av asta strömberg strömbergshyttan dom är ca 7.5 cm höga och ca 7.5 cm i diameter och väger ett halvt kilo styck
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Inte mycke´att hurra för, för en redi´kar!
    Dom är säkert från Polen 1991
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Comment

Jaha säger du det harley. För mig känns de högst anonyma och faktiskt väldigt ointressanta. Tycker mig ha sett dessa i en mängd utföranden tidigare...
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Och jag tror det är Gerda på hyttan
        --eller hur det nu va.

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
          Jaha säger du det harley. För mig känns de högst anonyma och faktiskt väldigt ointressanta. Tycker mig ha sett dessa i en mängd utföranden tidigare...
          ja det är möjligt jag har sett MYCKET glas och jag har inte sett såna här snyggt slipade tunga i fullblodskristall förut
          behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av nisse 8 Visa inlägg
            Och jag tror det är Gerda på hyttan
            det kan vara gerda men dom här är i samma stil ungefär som obeliskerna av asta jag har men jag vet inte vem av dom det är

Comment

Är dom gulaktig eller är det färgen i brädorna som luras?
              --eller hur det nu va.

Comment

Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
                Inte mycke´att hurra för, för en redi´kar!
                Dom är säkert från Polen 1991
                polen du e att rolig du, hur gick det på nyår hängde wunderbaumarna kvar under armarna hela kvällen när du rockade loss

Comment

Är dom gulaktig eller är det färgen i brädorna som luras?
                  solen sken och det blev både speglingar från brädor och markisen men annars är dom helt klara ingen färg i glaset alls, men det är prismorna som spökar till det. det är två redigt tunga pjäser

Comment

Gerda hade en förkärlek till Gul-brunt om jag inte minns fel, därför undran.
                    --eller hur det nu va.

Comment

Gerda hade en förkärlek till Gul-brunt om jag inte minns fel, därför undran.
                      ja det glas hon designade på EDA är ju för det mesta honungsfärgat och det hon designade på strömbergshyttan är ju oftast svagt blåaktigt. tyckte det var kul att fota något med optiska effekter som det blev när det är så många facetter som på ljusstakarna

Comment

Länk till en Traderaauktion där det finns liknande ljusstakar.
                        Scrolla ner bland bilderna.
                        Gud gjorde några perfekta huvuden,
                        resten satte han hår på.

Comment

Working...
                        X