Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

glas eller vas gullaskruv???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• glas eller vas gullaskruv???

undrar om detta är en vas eller ett glas den är 17 cm hög och 8 cm i diameter uppe i mynningen och 6.5 cm i diameter i foten jag funderar på om någon känner till något eller har någon fundering...snygg färg petroleumblå tror jag den heter
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Inte Gullaskruf, ser snarare ut som Vallien/Åfors tycker jag. Samtidigt får jag också en känsla av att det kan vara nåt som sålts på Åhléns rätt nyligen, men det är som sagt bara en känsla...

Comment

Vallien ligger nära till hands, men det är nå't som inte stämmer i formen för mig.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

färgen stämmer inte riktigt med verkligheten på förtsta bilden, var in och kollade på finska och danska sidor dom har oxå tillverkat i just den här petroleumblå och även sandvik, åhlens är det inte cjf
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Skulle inte tro att det är Vallien.
          Så är det.

Comment

Jag tycker att glaset påminner om mina grogglas, som jag frågade om under servisglas 16 decemver: Blå grogglas - Åfors?
            Bifogade filer

Comment

Working...
            X