Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Muranodjur

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Anden är bara så bra
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Muranos djurpark, en konstupplevelse..

Hallå Muranovänner,
      Bläddrade och njöt av denna tråd som visade upp bilder ur djurriket som skulle göra Lennart Nilsson grön av avund. Du Algeni måste ha gått skola hos skaparen av detta ämne. Vilken skönhet och fantasi, mina så näsduksskålar kan gå och lägga sig. Hur mycket kostar en sådan där pippi? So long..

PS. Skrev just på ett kuvert med din adress. Vill du ha Svenska Samlare eller
      Antikrundan? Svara snabbt.
      Last edited by Kim von Platen; 2009-12-03, 19:16.

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
        Hur mycket kostar en sådan där pippi? So long..
        PS. Skrev just på ett kuvert med din adress. Vill du ha Svenska Samlare eller
        Antikrundan? Svara snabbt.
        Oj, priserna varierar ... det är ett tag sedan jag köpte denna and.

Men det är som det brukar vara, priset avgörs vid köptillfället. Jag köper både på Tradera och eBay och beroende på hur många som bjuder på en och samma vara ..... ja, där sätts prisnivån! Ibland om ett föremål i något avseende är ovanligt eller har det där lilla extra som jag som samlare letar efter, ja, då kan jag bjuda lite högre, och vissa kanske då tycker jag betalar ett överpris. Men vem bryr sig om det? Inte jag! Huvudsaken är att jag blir nöjd!

PS. Jag hoppas du såg mitt svar? Jag valde Antikrundan. Tack på förhand!

Comment

Nu var det länge sedan vi hade något i vår Muranotråd!

Här kommer ett hästhuvud från V. Nason, Murano.
          Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
            Nu var det länge sedan vi hade något i vår Muranotråd!

Här kommer ett hästhuvud från V. Nason, Murano.
            Hej Alegni!

Jag har inte tittat så noga på den här tråden men oj vad vackra saker att beskåda. Självklart tror jag att min Zanetti-groda också platsar i detta gäng. Vill också passa på att puffa för min elefant, som jag starkt misstänker är av Murano härkomst. Ser vissa likheter med din W Furlan and där. I vilket fall skulle jag vara glad om det fanns någon som kan hjälpa mig att hitta ett "hem" till min lilla söta elefant!
            Bifogade filer

Comment

Hej Igen!

Fortfarande inget svar om min elefant. Murano eller vad]? Vill fortfarande väldigt gärna veta om någon har en aning om var min härliga lilla elefant kommer ifrån.

Under tiden skickar jag in bilder på en "pippifågelfamilj" som jag vet är Murano.

Click image for larger version

Name:	tradera sälj 3 074.jpg
Views:	1
Size:	52,2 KB
ID:	494701

Name:	tradera sälj 3 073.jpg
Size:	55,0 KB
ID:	494700

Mvh. Birger!

Comment

Hej igen!

Skickar in några bilder på en snygg och ståtlig elefant av mycket god kvalitet, så vitt jag kan bedömma, som jag misstänker kan vara gjord i Murano. Väger 1kg. samt är 22cm. hög. Vore roligt att få veta mer om den!

Name:	005.jpg
Views:	2
Size:	48,0 KB
ID:	495113

Name:	007.jpg
Size:	56,3 KB
ID:	495114

Name:	006.jpg
Size:	47,8 KB
ID:	495115

Name:	009.jpg
Size:	41,5 KB
ID:	495116
                Mvh. Birger!

Comment

AVEM (Av Vem?) MURANO

Hej!

Detta får bli vårt första bidrag till Murano-tråden.

Ropade in denna and på en bondauktion förra veckan.
                  Etiketten säger AVEM, men jag har inte lyckats få fram så mycket
                  om denna firma. Läste på någon sida att Vincenzo Nason,
                  som alegni visar upp vackra exemplar av, gjort en del föremål för AVEM.
                  Skulle vara kul att veta lite mer om denna firma då vår första Murano-pjäs flyttat in.

Mvh Simco

P.S. Anden är inte blå den är mörkt violett. Men den färgen verkar inte finnas i min kamera.
                  Har fotat i olika ljus mot olika bakgrund, men likväl ser den mörkblå ut D.S.
                  Bifogade filer

Comment

Name:	Muranofisk från sidan.JPG
Size:	123,5 KB
ID:	531372Click image for larger version

Name:	Muranoetikett.jpg
Size:	66,8 KB
ID:	531373Vilken fin tråd jag hittade här!!!
                    Bidrar med en finfin fisk nu men kanske kommer det mer.............

Comment

Bidrar med lite Muranodjur i uranglas

Tänkte att det var dags att få liv i Muranotråden igen.

Bifogar några bilder på Muranodjur i uranglas, de lyser helt galet.
                      Bifogade filer

Comment

Muranofiskar är alltid fina, och de som lyste I mörkret var ju riktigt häftiga!
                        Jag bidrar med några lite mer odinära, men ändå fina, fönsterfiskar.
                        Bifogade filer

Comment

Jag vill se fler muranodjur! Ingen som känner sig manad? Cenedese kanske? Har hört att du har en rejäl samling : )

Mina muranofiskar kände sig lite ensamma, så jag har skaffat några kompisar till dem:
                          Bifogade filer

Comment

Zeruel du har helt rätt, ganska stor..

Jag kan dock inte bidra då jag just nu är i Italien, Murano närmare bestämt.
                            Skall lägga in lite fler snart.
                            Här kommer lite ankor från Murano samt en trevlig gata med trevligt namn
                            Ha det gott
                            Bifogade filer

Comment

Aha, det föklarar ju både det ena och det andra : )

Det är nog tur att jag aldrig varit där, för min ekonomis skull.

Ser fram emot en titta på en massa fina bilder sen : )

Comment

Här flyter det på med både fåglar och fiskar! Trevligt!

Cenedese, det ska bli intressant att höra hur du har haft det i Murano!

Här kommer några bilder från mig .....
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X