Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äkta murano?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Äkta murano?

Fick in denna på auktion.

På den stora ettiketten står det Murano och made in Italy så det borde vara en äkta eller hur?

Jag har kollat in Muranos hemsida och ser inte till denna där och deras ettiketter på glaset ser lite anorlunda ut så därför undrar jag.

Jag antar att denna kan vara äldre och med äldre ettikett.

Berätta gärna vad ni tror eller om DU har en äkta murano med den stora ettiketten så bekräfta gärna äkteheten.

Tack!

http://www.benetto.net/IBS/SimpleCat...P/Hierarchy/03. http://www.muranoclowns.com/ letade på dessa men hittade inte exakt din
    Last edited by engelsson; 2008-11-22, 21:56.

Comment

Tack

Tack för länkarna.. En av dem hadde jag redan.

När jag kollar på de äkta har de tex. en rund boll näsa medans den jag har är platt.

Murano är dock ett område i Venidig så det kanske finns fler clown tillverkare där?

Annars så är det väl en clown som tillverkat en fejk ettikett.

Comment

En driftig rackare till clown med andra ord*L*

Comment

Jag tror faktiskt inte det finns så många som ids klistra etiketter på föremål för att på så sätt höja värdet. Vilket jobb och varför???

Comment

Men däremot så tror jag att man klistrar TILLBAKA dem..jag köpte en vas för många år sedan som det stod Gullaskruf på,,när jag kom hem så ser jag att det är en stor klick lim under etiketten..jag var ju övertygad om nåt faskspel men fick bekräftat att vasen var från Gullaskruf

Comment

Ursprungligen postat av IceBear Visa inlägg
              Tack för länkarna.. En av dem hadde jag redan.

När jag kollar på de äkta har de tex. en rund boll näsa medans den jag har är platt.

Murano är dock ett område i Venidig så det kanske finns fler clown tillverkare där?

Annars så är det väl en clown som tillverkat en fejk ettikett.

Murano är en Ö utanför Venedig... Står inte brukets namn på etiketten?
              Last edited by mi.ke.; 2008-11-23, 18:20.

Comment

Jag tror inte någon har tillverkat en ettikett men kan ha tagit från ett annat föremål som varit skadat eller liknande..

Varför någon skulle göra det.. För att sälja det till ett högra pris givetvis.

Jag har också tänkt så att vissa klistrar tillbaka ettiketter som lossnar.

Detta står på denna ettikett:

*Hand made genuine
                *Venetian
                *Vetro artistico veneziano
                *Glass
                *Made in murano
                *Italy

artistico betyder kanske artist och clownen ser ut att hålla i någonting som kanske ska vara ett instrument..

Kanske är real stuff ändå..

Comment

Ursprungligen postat av IceBear Visa inlägg

artistico betyder kanske artist och clownen ser ut att hålla i någonting som kanske ska vara ett instrument..

Kanske är real stuff ändå..
                  Jag tror att med "artistico" menas formgivaren

Comment

Vetro artistico= konstglas (eller snarare hantverks-, tror jag)
                    Nej, det är inget loppspel.

Comment

Ryska

murano. Görs murano figurer även i Ryssland?

________________________________________________________________________
                      "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
                      så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
                      Då måste man ju nedvärdera nuet."

Comment

Ja de där har jag oxå sett..lite konstigt

Comment

Working...
                        X