En liten söt neodymium nallebjörn😀
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
FM Konstglas Ronneby / Marcolin
Collapse
X
-
Jadå men han tycker inte att hans arbete är så märkvärdigt, han är väldigt ödmjuk.Ursprungligen postat av Zeruel Visa inläggJättefint svärd!
Har du berättat för Benito om den här forum-tråden där så många av hans föremål (och beundrare) finns?
Comment
-
Hej alla FM-vänner!
Jag har haft en ganska turbulent tid här och har därför tyvärr inte haft möjlighet att medverka på tråden tidigare. Men det har ju visats väldigt mkt fint här och jag har glatt mig mkt åt att kunna kika in då och då iaf!
Marias C2: En mkt trevlig modell du hittat och jag gillar de helsvarta föremålen skarpt, grattis!
I övrigt får jag instämma i Alegnis tidigare svar.
Cenedese:
Fin (Spov?), saknar den här modellen, men har "C 636, Spov" som påminner mkt om den här.
Vet du eller någon annan, vilket nr den här modellen har?
Även ett mkt vackert päron, med väldigt vacker lyster.
Kul att få se lite snäckor med, har kikat en hel del på dem på nätet m.m, men det hade vart väldigt kul att få se dem på riktigt någon gång.
Slutligen, en mkt fin björn i Neodym. Vet inte om jag sett den i Neodym tidigare och du har verkligen fångat en fin färgton på bilden!
Lars M:
Flera fina föremål du hittat, grattis!
Lars M har här även en fågel (svala kanske?) i mörk och vit ton.
Jag äger 2 föremål med den här färgsättningen, en elefant med etikett och en stor fågel (mås eller svala kanske?) på våg, utan etikett.
Fågeln är ca 41 cm hög och väger 3135 gram. (Bilder bifogas)
Jag har sett modellen tidigare i tråden, men skulle gärna vilja veta om den säkert kan attributeras "FM"?
Så om någon sett modellen med etikett eller dylikt, så får ni väldigt gärna meddela mig om det!
Avslutningsvis, Zeruel: En fantastisk haj, stort grattis!
(Önskar jag haft lite av din fiskelycka, du måste ha väldigt bra "fiskevatten" runt dig!)
Mvh Skogens
Comment
-
.
Tack för alla fina bilder som läggs in!
det är väl denna du tänker på?Ursprungligen postat av Skogens Visa inläggCenedese:
Fin (Spov?), saknar den här modellen, men har "C 636, Spov" som påminner mkt om den här.
Vet du eller någon annan, vilket nr den här modellen har?
det är en Spov C-637
Comment
-
Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
Många tack Alegni!
Det var alltså modell-numret efter min spov då, vad trevligt.
Mvh Skogens
Comment
-
Den på katalogbilden skiljer sig lite åt i utseende jämfört med den Cenedese visar upp.Ursprungligen postat av Skogens Visa inläggMånga tack Alegni!
Det var alltså modell-numret efter min spov då, vad trevligt.
Mvh Skogens
Hittade en här i tråden med tidig etikett som stämmer bättre överens med katalogbilden, inlägg 481.
Det kan ju skilja i utseende pga förändringar som görs under åren.
Comment
-
Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
Tackar!
Jo absolut skiljer det sig lite på modellen under tiden den tillverkas, jag har en del exempel här på det jag med.
Comment
-
Fiskevattnen runt mig är inte alls bra. Den här hajen simmade om kring i den Franska rivieran.Ursprungligen postat av Skogens Visa inläggAvslutningsvis, Zeruel: En fantastisk haj, stort grattis!
(Önskar jag haft lite av din fiskelycka, du måste ha väldigt bra "fiskevatten" runt dig!)
Är det någon som har bra "fiskevatten" runt sig så är det Cenedese, som verkar kroka hem alla sina köp på omkringliggande loppisar?
Fjärilarna är ju verkligen fina.
Gjorde jag det så skulle min samling bestå av typ fem föremål eller nåt liknande.
Comment
-
Japp de flesta av mina FM kommer från släktingar och loppisar...Ursprungligen postat av Zeruel Visa inläggFiskevattnen runt mig är inte alls bra. Den här hajen simmade om kring i den Franska rivieran.
Är det någon som har bra "fiskevatten" runt sig så är det Cenedese, som verkar kroka hem alla sina köp på omkringliggande loppisar?
Gjorde jag det så skulle min samling bestå av typ fem föremål eller nåt liknande.

Vi har bra fiskevatten här i sydligaste Sverige...Last edited by Cenedese; 2019-03-04, 06:55.
Comment
-
Hej och ursäkta så sen återkoppling!Ursprungligen postat av Zeruel Visa inläggFiskevattnen runt mig är inte alls bra. Den här hajen simmade om kring i den Franska rivieran.
Ok, jag förstår.
Finns inte mkt loppis etc att tillgå här omkring heller tyvärr.
Men jo absolut, Cenedese får ju många fina napp i sina södra "vatten"!
Men i Rivieran finns det väl relativt bra fiskevatten dock?! (..men utan några citationstecken inblandat då iofs..)
När vi nu ändå är inne på ämnet "fiskelycka", så får jag väl passa på att visa min nya "M 220" i färgkod 86. Den större har jag visat här tidigare, men den mindre av dem är nyanländ.
Signerad: "Marcolin Sweden 220 12", är 12.5 cm lång, 8.5 cm hög och väger 615 gram.
Färgkod 86 var en tidig "storfavorit" bland de olika exemplen jag sett, så det är verkligen kul att nu ha den i två olika storlekar och utföranden.
Sedan kommer här även en "M 226" som också nyss simmat in här.
Signerad: "Sardinia Marcolin M 226 17 103" (eller är det 9?), är ca 10.5 cm hög, 17.5 cm lång och väger 930 gram.
(De vita strecken etc, är reflektioner. Den blev mkt svårfotad pga detta..)
Om någon känner till namnet av arten på denna fisk, så tar jag tacksamt emot den informationen!
Simma lugnt!
Med vänliga hälsningar
Skogens
Comment
Comment