Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
FM Konstglas Ronneby / Marcolin
Collapse
X
-
Tjusigt måspar! Artikelnumret är C-780. Stor och ståtlig absolut, men det finns ett måspar C-782 som är ännu större.. ; )Ursprungligen postat av Flames Visa inläggEtt av mina senaste nyförvärv.
Stor och ståtlig!
Gravyren är lite svår att tyda och framförallt svår att fånga på bild. Men jag tror det står "FM Ronneby Swedwn e.780". Det sista är lite svårtytt.
Comment
-
Glad min en fredag men vad tror ni om måndag morgon? Kanske inte fullt lika glad min då!Ursprungligen postat av Zeruel Visa inläggJa det var ju en härlig glad en!
Tack för jämförelsen!Ursprungligen postat av Flames Visa inläggDet har ju tidigare i tråden pratats om lika föremåls olikheter.
Jag har kommit över två bävrar, med en del olikheter, utöver färgsättningen.
Här kan vi jämföra. Om vi tittar på din fågel och min så ser vi att den grå effekten är olika.Ursprungligen postat av Zeruel Visa inläggHär är en liten...
...fågel. 17 cm hög.
En annan färgsättning kan vi se i Pjotrs inlägg 813: http://precisensan.com/antikforum/sh...ll=1#post87551
Trevligt att se de olika varianterna!
Comment
-
Ursprungligen postat av alegni Visa inläggGlad min en fredag men vad tror ni om måndag morgon? Kanske inte fullt lika glad min då!
Vad var det jag sa! Måndag! Inte fullt lika glad min!
Comment
-
Ursprungligen postat av Zeruel Visa inläggHär är en...
...säl. Signerad "FM Ronneby Sweden B-168-250".
26 x 8 cm.
Hej Zeruel!
Det är du som står för FredagsMyset i tråden! Det tackar vi för!
Fint fotad säl, man riktigt ser hur den plöjer fram i vågorna!
Den här modellen B-168 tillverkades under 1974-1975, fanns i två storlekar 250 mm resp. 380 mm
samt i färgkod 1 (klar) och 47 (blå-grön-klar).
Comment
-
I Afton Dans
Här har vi ett gäng dansare, 4/6 av truppen är samlad.
Den första, som är osignerad, har jag haft med förut. Det bör vara en B-800.
De andra tre är signerade "FM Ronneby Sweden", samt artikelnummer.
Från vänster till höger: "B-806-220", B-810-220" och "B-804"
Dessa tre dansare har även en klisterlapp på undersidan där det står ett namn: Angelica, Magdalena och Veronica.
Här har de dansat runt lite och bytt plats. Dansfesten fortsätter dygnet runt hemma hos mig i en av mina bokhyllor ; )
Comment
-
Den här veckan bjuder jag på rörliga bilder!
Såg denna lilla film för flera år sedan men tror inte att den kom med i FM-tråden då. Påmindes om den nyligen, och nu passar jag på att dela med mig.
Det är en film om Östergötland. Efter ca 14 minuter in i filmen hamnar vi på Reijmyre glasbruk, och där hittar vi bröderna Marcolin.
Vikingabygd i jetåldern – en film om Östergötland
(1960)
En skildring av Östergötland, dess historia, landskap, bebyggelse och industrier.
Comment
Comment