Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Rainbow Visa inlägg
    Hej! Här kommer några bilder.
    Hej Rainbow!

    Snygga bilder! Tycker speciellt om Marcolinäpplet. Så fantastiskt i all sin enkelhet men ändå ett fantastiskt hantverk.

    Mvh. Birger!

    Comment


    • Idag har jag hittat en Svan.
      Den är inte signerad.
      Det skulle vara kul att veta tillverkningsperiod?
      Bifogade filer

      Comment


      • Hej Glasvänner!

        Fina bilder och bra fart i tråden

        Rainbow: Är någon av skålarna signerade? och har Äpplet sign C86

        Mvh Pjotr

        Comment


        • Här är fågel som jag hittade på auktion. Den är signerad FM Ronneby Sweden C781. Är ju ungefär 13 cm hög .Trodde inte att dom brydde sig om att signera dom mindere och enklare sakerna. Den kanske är svårare än man tror med tanke på färgsättningen .Min undran är om detta är en tidig pjäs eller? Mvh
          Bifogade filer

          Comment


          • Ursprungligen postat av Pjotr Visa inlägg
            Hej Glasvänner!

            Fina bilder och bra fart i tråden

            Rainbow: Är någon av skålarna signerade? och har Äpplet sign C86

            Mvh Pjotr
            Hej! Ingen av de tre skålarna är signerad. Äpplet är också osignerad.


            Skickar med en bild på en osignerad lampfot.
            Den är 16 cm hög och väger ca 1,6 kg.
            Bifogade filer

            Comment


            • Ursprungligen postat av Cobe Visa inlägg
              Här är fågel som jag hittade på auktion. Den är signerad FM Ronneby Sweden C781. Är ju ungefär 13 cm hög .Trodde inte att dom brydde sig om att signera dom mindere och enklare sakerna. Den kanske är svårare än man tror med tanke på färgsättningen .Min undran är om detta är en tidig pjäs eller? Mvh
              Hej Cobe!

              C781 Måsunge med huvud uppåt och den presenterades som nyhet 1976

              Mvh Pjotr
              Last edited by Pjotr; 2010-06-15, 07:22.

              Comment


              • Stort tack för hjälpen Pjotor det är ju alltid kul att veta lite mer om den. Gick ju genom alla inläggen och hittade den inte så då blev jag ju ännu mer nyfiken. Mvh cobe

                Comment


                • Hej Cobe!

                  Allting som är nytt i bildväg i tråden, och som inte visats förut är av stort intresse! Tack för måsungen, intressant färg som jag inte sett tidigare på bild. Och att gå igenom hela den här tråden är en tidsödande syssla, hehe... Har själv gjort det helt nyligen och vet att det tar tiiiid...

                  /Cina
                  Last edited by Cina PB; 2010-06-16, 11:49.

                  Comment


                  • En trio hemkommen!

                    Tillåt mig presentera de senaste tillskotten i samlingen; från vänster ett helt underbart etikettmärkt päron på drygt 1,1kg samt en helt omärkt uggla och dito nyckelpiga... Hade det inte varit för Alegnis bilder på sin, hade jag nog inte ens reflekterat över nyckelpigan som potentiell FM.

                    Och mer är att vänta, även om jag har på känn att andra här inne väntar hem betydligt större leveranser i dagarna...

                    /Cina
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • Nu händer det roliga saker i fm tråden varje dag,kul att gå in och läsa ofta!
                      Simco,Birger och Cina PB vika fina album,mycket ögongodis där

                      Simco:Häftigt och passade namn din son satt på valen "Discovalen",barn är allt bra spontana och härliga!

                      Birger:Grattis till grodan vilket fynd!

                      Cina PB;Jag vill också ha en nyckelpiga!!!
                      Inte alls avundsjuk,nä nä
                      Samlingen växer i en rasande takt,hur går det med semesterkassan?

                      Här kommer en bild på ett loppisfynd-Snobben.
                      Bifogade filer
                      Loppisadiktus

                      Comment


                      • Ja Cina vist är det jobbigt att gå igenom hela länken synd att det inte finns en länk med bara bilderna på glaset.Man kanske skulle kunna köra en länk eller ett album med bara bilderna paralellt med den här länken. Kanske skulle man då få in mer bilder så det går att göra jämföreler med andra.Mvh cobe

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av Cina PB Visa inlägg
                          Tillåt mig presentera de senaste tillskotten i samlingen; från vänster ett helt underbart etikettmärkt päron på drygt 1,1kg samt en helt omärkt uggla och dito nyckelpiga... Hade det inte varit för Alegnis bilder på sin, hade jag nog inte ens reflekterat över nyckelpigan som potentiell FM.

                          Och mer är att vänta, även om jag har på känn att andra här inne väntar hem betydligt större leveranser i dagarna...

                          /Cina
                          Hej Cina!

                          Kul att ha dig på tråden igen och vilka fina fynd. STORT grattis! Jag blir så "avis" på nyckelpigan men jag är jätteglad för din skull. Päronet och ugglan är också fantastiskt fina. Grattis igen!
                          Mvh. Birger!

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av Gaspadin Visa inlägg
                            Nu händer det roliga saker i fm tråden varje dag,kul att gå in och läsa ofta!
                            Simco,Birger och Cina PB vika fina album,mycket ögongodis där

                            Simco:Häftigt och passade namn din son satt på valen "Discovalen",barn är allt bra spontana och härliga!

                            Birger:Grattis till grodan vilket fynd!

                            Cina PB;Jag vill också ha en nyckelpiga!!!
                            Inte alls avundsjuk,nä nä
                            Samlingen växer i en rasande takt,hur går det med semesterkassan?

                            Här kommer en bild på ett loppisfynd-Snobben.
                            Hej Gaspadin!

                            Tack, jag blev jätteglad för grodan. Sedan måste jag gratulera dig till din fina opalblå snobben. Snacka om fynd. Jag visste inte att den gjorts i opalblå, trodde bara den fanns i klarglas. Jag kan utan att skämmas en enda sekund säga, DEN VILL JAG HA. Hi hi. Jag får hålla ögonen öppna på alla loppisar i sommar.

                            Mvh. Birger!

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av Gaspadin Visa inlägg

                              Cina PB;Jag vill också ha en nyckelpiga!!!
                              Inte alls avundsjuk, nä nä
                              Samlingen växer i en rasande takt,hur går det med semesterkassan?
                              Hej, Gaspadin!

                              Hehe, det gäller att glutta runt på alla möjliga och omöjliga ställen på Tradera - nyckelpigan är ju inte märkt heller så ett stort tack till Alegni, återigen... Ser jag nån fler så hör jag av mig!

                              Och vad gäller semesterkassan - jag säger som Broder John i Robin Hood: "Prisa Gud - här kommer skatteåterbäringen!"

                              Stort grattis till din fina Snobben, förresten! DEN kan jag lugnt säga skulle sitta fint i vitrinskåpet...

                              /Cina
                              Last edited by Cina PB; 2010-06-16, 21:07.

                              Comment


                              • Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                                Hej Cina!

                                Kul att ha dig på tråden igen och vilka fina fynd. STORT grattis! Jag blir så "avis" på nyckelpigan men jag är jätteglad för din skull. Päronet och ugglan är också fantastiskt fina. Grattis igen!
                                Mvh. Birger!
                                Tack, Birger!!

                                Fascinerande nog så tror jag att många av oss här inne både vill ha vissa föremål själva, men samtidigt unnar vi varandra nöjet och glädjen att få fatt på lite ovanliga fina föremål till samlingarna. Jag ser förresten fram emot riktigt fina bilder från din samling framöver...

                                /Cina

                                Comment

                                Working...
                                X