Hej Birger!
Det finns tyvärr inga böcker om FM Ronneby, inget "facit" att ta till, det är som att lägga pussel. Man kan tro sig ha koll ena dagen men så dyker det upp något nytt nästa dag, och så får man ta sig en funderare igen ....
Älg .... ja, det dyker nog upp en till dig också! Frågan är när??? Min älg fick jag av en snäll kompis. Annars så har jag sett endast en älg under åren (förutom min), och det var på eBay USA.
Vi kan göra så här!
Det är ju inte bara samlare/FM intresserade som läser denna tråd ... utan även Tradera säljare! Vi får önska oss saker på Tradera, så får vi se om säljarna kan leverera!! Så plocka nu fram älgar och giraffer, så får vi lite drag på Tradera!
Katalogen med silverpärmar skulle jag datera till runt 1983, den prislista som säljs tillsammans med katalogen är inte samtida utan 1986.
I katalogen står: V-019/20, 1+bu (12+bu)
V-019 är artikelnummer, sedan kommer färgkoderna 20 (svart fjädereffekt), 1+bu (klar+bubblor), 12+bu (klar+blå+bubblor)
Variationer förekommer, föremål görs under flera år. Bara för att V-019 visas i en annan färg betyder inte, att den inte kan finnas i grönt något annat år.
Kolla på S-031, den finns i 1+bu och 12+bu, och så tittar du på min fågel (13+bu, dvs. klar+grön+bubblor), en tidigare sak med silveretikett Handiwork.
Det finns tyvärr inga böcker om FM Ronneby, inget "facit" att ta till, det är som att lägga pussel. Man kan tro sig ha koll ena dagen men så dyker det upp något nytt nästa dag, och så får man ta sig en funderare igen ....
Älg .... ja, det dyker nog upp en till dig också! Frågan är när??? Min älg fick jag av en snäll kompis. Annars så har jag sett endast en älg under åren (förutom min), och det var på eBay USA.
Vi kan göra så här!
Det är ju inte bara samlare/FM intresserade som läser denna tråd ... utan även Tradera säljare! Vi får önska oss saker på Tradera, så får vi se om säljarna kan leverera!! Så plocka nu fram älgar och giraffer, så får vi lite drag på Tradera! Katalogen med silverpärmar skulle jag datera till runt 1983, den prislista som säljs tillsammans med katalogen är inte samtida utan 1986.
I katalogen står: V-019/20, 1+bu (12+bu)
V-019 är artikelnummer, sedan kommer färgkoderna 20 (svart fjädereffekt), 1+bu (klar+bubblor), 12+bu (klar+blå+bubblor)
Variationer förekommer, föremål görs under flera år. Bara för att V-019 visas i en annan färg betyder inte, att den inte kan finnas i grönt något annat år.
Kolla på S-031, den finns i 1+bu och 12+bu, och så tittar du på min fågel (13+bu, dvs. klar+grön+bubblor), en tidigare sak med silveretikett Handiwork.
... du glömde bilden med signeringen! 
Krasch!!!!!
Comment