Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Den upplyste i rätt miljö

    Han fullkomligen sjöd av ljus Den Upplyste, denna eftermiddag!! Konstglas; när ljuset, som här, ger Buddha olika uttryck.
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

    Comment


    • Hej!

      Vad är det för höjd och bredd på Buddha ...Finns det Signering.
      Är träplattan ekfärgad.

      Mvh Pjotr

      Comment


      • Såg inte din fråga förrän nu. Ekplattan hör inte till.
        Figuren är osignerad och är 24 cm hög, 14 cm på bredaste stället. Läs gärna inlägg 586 till 589. Lade in fråga om denna tidigare
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

        Comment


        • Raderat inlägg(och kommentarer) vars enda syfte var att länka till Tradera.
          Länkning till auktioner är OK om de bidrar till diskussionen.
          /Admin
          admin@precisensan.com

          Comment


          • Det flyger in lite saker då och då på mina hyllor, här är en
            fågel (ca 10cm hög) som landade för ett bra tag sedan.

            Signerad: FM Ronneby Sweden R11 (lite slarvigt skrivet men det ser ut som R11)
            samt etikett, den genomskinliga etiketten med flagga

            .
            Bifogade filer

            Comment


            • Schäfern har fått en kompis. Den är märkt Fm Ronneby Sweden på undersidan.
              Bifogade filer

              Comment


              • Här kommer en ny bild av rovfågeln som jag har haft med tidigare.
                Bifogade filer

                Comment


                • I en annan tråd så la Hirvi in följande intressanta länk. Det är en artikel om Rudolf Kosa.



                  ..... RUDOLF KOSA lämnade Fåglavik 1960. Han drog vidare till andra glasbruk, både för att han ville prova nya arbetsuppgifter och för att han fick möjlighet att tjäna mer. Bland annat arbetade han på Alsterfors glasbruk och Ronneby glasbruk. .....
                  Last edited by alegni; 2008-10-12, 03:18.

                  Comment


                  • Här kommer en fågel ur min samling!


                    .
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • Ursprungligen postat av Pjotr Visa inlägg
                      Hej!

                      Tack för tipset. Jag sett den på tradera ...Jag har en liknande redan

                      Pjotr
                      Är denna intressant...
                      ________________________________________________________________________
                      "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
                      så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
                      Då måste man ju nedvärdera nuet."

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av Pjotr Visa inlägg
                        Hej!

                        FM Konstglas .....Står för Färe-Marcolin Konstglas och på en del etiketter står det Marcolin. Det är efternamnet på två Italienska bröder som drev glastillverkning i Ronneby 1961-1991.De kom till Sverige på 50-talet till Glimma och fortsatte till Reijmyre innan de startade eget.Det var väldigt kortfattad historia.

                        Pjotr
                        Är även glastillverkningen från Marcolins nya egna glasbruk?
                        ________________________________________________________________________
                        "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
                        så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
                        Då måste man ju nedvärdera nuet."

                        Comment


                        • Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                          I en annan tråd så la Hirvi in följande intressanta länk. Det är en artikel om Rudolf Kosa.



                          ..... RUDOLF KOSA lämnade Fåglavik 1960. Han drog vidare till andra glasbruk, både för att han ville prova nya arbetsuppgifter och för att han fick möjlighet att tjäna mer. Bland annat arbetade han på Alsterfors glasbruk och Ronneby glasbruk. .....
                          Roligt att du också uppmärksammade det,jag hade tänkt lägga ut det i denna tråden men du hann före

                          Här kommer ett fint äpple ur min samling.
                          Signerat Marcolin Sweden c-86
                          Bifogade filer
                          Loppisadiktus

                          Comment


                          • Det finns en stor Marcolin firre till salu på Blocket, Stockholm. Go get! MVH
                            Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

                            Comment


                            • Ursprungligen postat av viol Visa inlägg
                              Det finns en stor Marcolin firre till salu på Blocket, Stockholm. Go get! MVH
                              Den är märkt FM konstglas Marcolin 1500:- ??
                              Länken.

                              Är den värd det???

                              ________________________________________________________________________
                              "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
                              så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
                              Då måste man ju nedvärdera nuet."

                              Comment


                              • Ursprungligen postat av Gaspardin Visa inlägg
                                Roligt att du också uppmärksammade det,jag hade tänkt lägga ut det i denna tråden men du hann före

                                Här kommer ett fint äpple ur min samling.
                                Signerat Marcolin Sweden c-86
                                Mycket fin pjäs. Vilket år började Marcolin med egen tillverkning och vad står C-86 för. Du den ser tung ut...
                                ________________________________________________________________________
                                "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
                                så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
                                Då måste man ju nedvärdera nuet."

                                Comment

                                Working...
                                X