Jag utgår ifrån att du skrivit in 489. När bilden kommer upp får du skrålla bilden ända ner. Där står priset.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
FM Konstglas Ronneby / Marcolin
Collapse
X
-
Priset styrs väl som alltid av tillgång och efterfrågan. Och priserna varierar självklart.Ursprungligen postat av Kecke Visa inläggOch då kommer jag till den stora frågan.
Är detta normalpriser för FM-glas eller är det något extra med tjuren?????
Men större pjäser är dyrare och vissa modeller är helt säkert mer eftertraktade.
Här kommer bild på mitt exemplar.
.
Comment
-
Jag var på Brunnsloppisen för ett tag sedan,massor med Fm-glas där men vilka priser!
Känns som Ronneby inte är rätt plats att fynda fm-glas.
Såg dock något jag verkligen fastnade för,en stor giraff den var verkligen döläcker.
Ångrade att den inte kom med hem men 550kr var väl bra för min tunna plånbok.
Kanske någon här äger giraffen och vill vara så snäll att visa en bild på den?Loppisadiktus
Comment
-
Fanns ganska mycket smått men oxå en del större såg några stora valar? och fåglar samt förstås giraffen.
På ett ställe hade de ca 20 olika fiskar i olika storlekar.
Helt klart rekommenderar jag brunnsloppisen för Fm samlare,men ta med stora plånboken
Loppisadiktus
Comment
-
Ursprungligen postat av Gaspardin Visa inläggSåg dock något jag verkligen fastnade för,en stor giraff den var verkligen döläcker. Ångrade att den inte kom med hem men 550kr var väl bra för min tunna plånbok.
Kanske någon här äger giraffen och vill vara så snäll att visa en bild på den?
Tyvärr kan jag inte erbjuda bild på giraffen!
Hade jag varit på Brunnsloppisen så hade jag köpt giraffen direkt
(under förutsättning att den var i toppenskick, jag vill ju inte ha naggade, repade saker).
Kommer du ihåg hur stor den var, 25 eller 40 cm? Färg? Klar-syrad...?
Vissa modeller dyker upp med jämna mellanrum men en del dyker upp extremt sällan eller inte alls, och Giraffen hör till kategorin "extremt sällan eller inte alls". Jag har i alla fall inte stött på giraffen tidigare men det kanske beror på var i landet man bor. Kanske utbudet nere i Blekinge är mer varierat mot här i Stockholmsområdet. Giraffen har inte heller dykt upp på t.ex. Tradera eller eBay så vitt jag vet.
I stället kan jag bjuda på en FM uggla B-33, ca 15 cm hög.
...och vill ni även se en uggla från V. Nason, Murano, så ska ni klicka här
.
Comment
-
Tack för bilden med ugglan,jättefin!
Giraffen var ca 20-25cm hög och gulfärgad med klart överfång tror jag det heter.
Jag ska till Ronneby på söndag igen ska se om giraffen finns kvar och i vilket skick den är i.
Jag har för mig att den var fin men jag granskade den inte så noga.Loppisadiktus
Comment
-
Ursprungligen postat av Pjotr Visa inläggSänder med en bild på en Giraff som heter B 88 och fanns i 26 cm och 35 cm
Hej Pjotr!
Intressant att vi har olika storlekar på giraffen men det är väl så enkelt
att vi hänvisar till olika kataloger!
---
Har du förresten kollat på min "Nason" uggla?
Den kom i posten idag och nu när jag ser den i verkligheten blev jag något fundersam.
Den ser mer ut som FM än Nason! Den grå effekten är mer FM än Nason! Den ser ut som FM på alla sätt!
Den såldes som V. Nason och jag hade ingen anledning att tvivla då jag sett en mycket snarlik modell med Nason etikett.
Min "Nason" uggla har ingen etikett eller signering så vad ska man tro?
Har du någon liknande uggla i någon av dina kataloger?
---------------------------------------------------
Och till sist bild ur katalogen
- giraff
.Last edited by alegni; 2008-05-24, 03:50.
Comment
-
Har du packat upp och diskat? Jag är nyfiken!Ursprungligen postat av Maria Visa inläggJag hittade en Pelikan (tror jag) i helgen, bild kommer när den är uppackad och diskad.
Ursprungligen postat av Gaspardin Visa inläggJapp var den giraffen jag såg på brunnsloppisen!
Ska bli roligt att se om den finns kvar när jag ska dit imorgon.
Fanns giraffen kvar? Något annat spännande att rapportera?
.
Comment

Comment