Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2
Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2
Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2
Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2
FM Konstglas Ronneby / Marcolin -
precis en sån (PES) - antik- & samlarforum
Hej! Ser ut att vara en fin pjäs oavsett! ..men jag gissar främst på en falk i form av en T 36, annars kanske det möjligtvis kan vara en uggla och då en T 30..?
Här är 2 nya små föremål som tittat in, en and?, sign FM Ronneby Sweden C783 och en liten fisk B 850 sign FM Ronneby Sweden. Hade tyvärr bara bild på botten nu av fisken, så det fick bli en avslutande samlingsbild ackompanjerad av 2 tidigare visade valar.
Tycker det är lite ovanlig näbb på "anden"?
Det är ej nagg och den har mjuka kanter, det verkar bara som de "nypt" till den där.
Jag trodde först den var trasig, men tycker man kan se och känna att det verkar vara gjort med kniptång..? Den har "knipen"/ eller tillverkningsfelet från båda håll och det är mjuka former. Någon sett det förut, eller är det bara en tillverkningdetalj/miss?
Här är 2 nya små föremål som tittat in, en and?, sign FM Ronneby Sweden C783 och en liten fisk B 850 sign FM Ronneby Sweden. Hade tyvärr bara bild på botten nu av fisken, så det fick bli en avslutande samlingsbild ackompanjerad av 2 tidigare visade valar.
Hej! Ser ut att vara en fin pjäs oavsett! ..men jag gissar främst på en falk i form av en T 36, annars kanske det möjligtvis kan vara en uggla och då en T 30..?
Mvh Skogens
T-36 stämmer bra!
23 cm hög och signerad "Marcolin Sweden T-36".
Stort tack för info och länkarna, kul att de väckt lite dialog och det är alltid intressant att följa. Samt ett stort tack för bilden, den var informativ, häftig och hade ju verkligen varit oerhört rolig att kunna återskapa!
Eftersom åsnan mycket överraskande stod och väntade på mig utanför dörren när jag kom hem idag, så kan jag nu besvara min egen fråga och säga att den är 21 cm hög!
Stort tack för denna trevliga överraskning, Cenedese! : )
Likt ett fåtal andra FM-föremål så är undersidan endast grovt slipad.
Eftersom åsnan mycket överraskande stod och väntade på mig utanför dörren när jag kom hem idag, så kan jag nu besvara min egen fråga och säga att den är 21 cm hög!
Stort tack för denna trevliga överraskning, Cenedese! : )
Nu har vi blivit med katt i huset!
Barnen har tjatat länge på mig och nu hittade jag äntligen en som jag tyckte var fin nog och med helt rätt "stamtavla"..
Dvs en B 95 på sockel, signerad: FM Ronneby Sweden. 31 cm hög och väger 1.3 kilo.
Igår landade det en fin duva här, dvs en M 407, som var en ny modell för mig och det blev en riktigt trevlig överraskning när jag väl fick se den på riktigt!
Den var både större och finare än jag kunde förutse via bilderna och den rundade ytan på sidan, skapar en mkt vacker effekt, men tyvärr är det ju svårt att återge detta via kort och speciellt mobilkamera.
Har även fått en ganska stor fin svan i neodym, som jag verkligen hade uppskattat hjälp att få identifierat modell-nr på! Trodde först att det kunde vara en D 41, men stjärten stämmer inte och denna påminner då mer om M 303 i "stjärtformen"..
Tar tacksamt emot tips och tankar!
Det är mycket länge sedan jag gjorde ett inlägg i denna tråd. Men nu blev det dags, för med hem för någon vecka sedan kom en liten fågel. Den är inte signerad och etiketten är borta - men det är en FM- pippi. Vill låta den flyga in här innan den avyttras.
Ni som var med i tråden från början (t ex alegni) vet, att min forna samling gick ett trist öde till mötes.
Därför är jag glad att en kort tid ha en liten, i sig ganska oansenlig, fågel i min hand Men den har fina färger: klarglas ytterst, brun med grönt "hjärta".
Comment