Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
FM Konstglas Ronneby / Marcolin
Collapse
X
-
Helt rätt, jag är inte heller säker. Den colabruna färgen har också använts av Germano Padoan, och även om han ofta har bubblor i de djuren kan det vara en tidig Gränna i stället för en tidig FM. Till mitt försvar kan jag säga att försäljaren hävdade att det var Ronneby. Den köptes in i en liten antik/loppis på landet, jag hade plockat åt mig ett par saker i en helt annan del av affären och precis ställt mig framför en vägg med porslin och glas när ägaren plockade ner ekorren och sa: Vet du vad det här är?Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg.
En som jag blev undrande över, det är Drechbrels colanappsbruna ekorre. Är det verkligen en FM? Men det kanske är en tidig modell som vi inte sett tidigare?
Och nu en liten frågestund:
Är det här olika modeller, eller bara en extremsnurrad variant?
Den här skålen/askfatet hävdade säljaren med obotlig envishet var Sven Palmqvist, trots FM-etiketten.
Vad tror ni, riktig FM, Muranoimport eller en etikett som har vandrat?
Och så lite nya eller gamla saker:
En ny skål:
Ett opalinäpple som matchar mitt päron:
Buddhor har vi sett förut i olika färger, men alla vi har sett tittar rakt fram. Den här verkar ha huvudet på sned...
Lovebirds:
Och en blå fisk, helt utan neodym.
Comment
-
Comment
-
Jag skulle tro att båda brevpressarna är lite olika resultat av modell M-386.Ursprungligen postat av Drechbrel Visa inläggOch nu en liten frågestund:
Är det här olika modeller, eller bara en extremsnurrad variant?
Den här skålen/askfatet hävdade säljaren med obotlig envishet var Sven Palmqvist, trots FM-etiketten.
Vad tror ni, riktig FM, Muranoimport eller en etikett som har vandrat?
När det gäller skålen så har jag inte sett något liknande FM-föremål, men det behöver ju inte betyda någonting. Sven Palmqvist har jag inte koll på alls.
Fåglarna var ju roliga, siamesiska tvillingar, precis som mina pingviner ; )
Comment
-
Jag är övertygad om att den passar in bättre hos dig. Jag har ju inte så bra variation på föremålen här hemma som du har ; )Ursprungligen postat av alegni Visa inläggEn ståtlig obelisk. höjd 28,5 cm
signerad FM Ronneby Sweden
Comment
-
Jag har inte sett någon liknande FM-elefant. Bland annat så har de jag sett hittills inte haft några betar som denna har, så jag tror inte att den är FM.Ursprungligen postat av Glasmasken Visa inläggKommer den här elefanten möjligen från FM Ronneby? Ungefär 20 cm lång och 10 cm hög...
Ber om ursäkt om den tillhör någonting helt annat
[ATTACH]165810[/ATTACH]
Men som vanligt så kan man sällan vara helt säker.
Comment
-
Trevlig kisse, här kommer ngt den skulle kunna gjort....Ursprungligen postat av Zeruel Visa inläggHär är en gammal katt. 15 cm hög. Ögon, näsa och mun är pålagda, medan öronen som vanligt är utdragna.
[ATTACH]165811[/ATTACH]
Fick följa med hem igår.
Comment
-
Härligt! Som alltid FM-tråden full med fina trevliga bilder!
Den har vi inte sett tidigare! Det var en glad trevlig katt, här infann sig genast 'vill ha'!Ursprungligen postat av Zeruel Visa inläggHär är en gammal katt. 15 cm hög. Ögon, näsa och mun är pålagda, medan öronen som vanligt är utdragna.
Precis så ska det vara! Man kan inte samla på allt så en begränsning "fågel, fisk och mittemellan" blir bra!Ursprungligen postat av Lars M Visa inläggNågon gång bidrager jag med bilder och här kommer "fågel, fisk och mittemellan".
Fredag .... helg .... då säger jag skål ..... svanskål!
Comment
-
Det vore väl inte helt fel med en katt som lämnar rent guld efter sig i kattlådan, undrar vad man ger den för mat?Ursprungligen postat av Cenedese Visa inläggTrevlig kisse, här kommer ngt den skulle kunna gjort....
Fick följa med hem igår.
Samma begränsning som jag också kör med : )Ursprungligen postat av alegni Visa inläggPrecis så ska det vara! Man kan inte samla på allt så en begränsning "fågel, fisk och mittemellan" blir bra!
Ursprungligen postat av alegni Visa inläggFredag .... helg .... då säger jag skål ..... svanskål!
Skål! Där hade vi också något nytt. Vad står de sista tre siffrorna i artikelnumret för?
Comment
-
det är färgkodenUrsprungligen postat av Zeruel Visa inläggSkål! Där hade vi också något nytt. Vad står de sista tre siffrorna i artikelnumret för?
Ursprungligen postat av Zeruel Visa inläggHär är en...
...segelbåt! Signerad "FM Ronneby Sweden B-638-220". 23 x 23 cm stor.
Se där! Din samling har vind i seglen! Vackert!
Comment

Comment