Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fågel Fm glitter svart effekt

Fågel Fm Glitter höjd ca 11 längd 17 cm
    Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av texasdolly Visa inlägg
      Läcker! skulle vilja inreda ett akvarium med havsgodbitar från fm
      Det skulle nog kunna bli fint, och gott om saker att ha i akvariet finns det ju också i form av snäckor, fiskar, sjöstjärnor mm.

Fin fågel med härligt tjocka vingar! Jag kan inte minnas att jag sett någon liknande förut.

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
        Vackert! Nu ser vi fram emot nästa bild ... med M-392 ute i högra hörnet!
        Haha, inte anade jag att "" betydde att en M-392 var på väg hem till mig!
        Tack så jättemycket! Och här kommer då förstås den ännu mera uppdaterade bilden!

Click image for larger version

Name:	fm-20170707-5.jpg
Views:	1
Size:	86,9 KB
ID:	565809

Comment

• Fm pippi fågel

Fm fågel signerad höjd 24.5 cm
          Bifogade filer

Comment

• Läs Pjotrs inlägg för all information. Den av mina som liknar Pjotrs är lite större än hans, och signerad "Statshypotek Blekinge Marcolin Ronneby Sweden", och numrerad 56/500. Och ja, precis som Pjotr har gjort i sitt inlägg har Marcolin stavat fel på sin uppdragsgivares namn...

Den runda varianten är bara signerad "Marcolin Sweden", båda har Marcolin-silveretiketten.

Name:	001.jpg
Size:	89,3 KB
ID:	565825Click image for larger version

Name:	002.jpg
Size:	75,0 KB
ID:	565826Click image for larger version

Name:	003.jpg
Size:	93,1 KB
ID:	565827Click image for larger version

Name:	004.jpg
Size:	69,8 KB
ID:	565828

Comment

• Kul med så bra aktivitet i tråden, och nya skribenter!
              Det har kommit in rätt mycket till mig den senaste tiden, några får ni se här:

Först två nya skålfärger: lila (inte neodym) och blå-brun-röd (det blå i botten är svårt att se).

Name:	005.jpg
Size:	94,1 KB
ID:	565829Click image for larger version

Name:	006.jpg
Size:	92,0 KB
ID:	565830

Sedan två frukter: äpplet har inte varit med i den här färgen förut, och silverpäronet kan säkert Zeruel hitta något inlägg med...

Name:	007.jpg
Size:	78,7 KB
ID:	565831Click image for larger version

Name:	008.jpg
Size:	65,9 KB
ID:	565832

Och så avslutar vi med en någonting som kanske eller kanske inte har varit med förut. Jag är tacksam för tips om vad det ska vara från er som har kataloger.

Name:	009.jpg
Size:	93,8 KB
ID:	565833

Ha en fortsatt trevlig sommar!

Comment

• Ursprungligen postat av Drechbrel Visa inlägg
                http://precisensan.com/antikforum/sh...l=1#post146718

Läs Pjotrs inlägg för all information. Den av mina som liknar Pjotrs är lite större än hans, och signerad "Statshypotek Blekinge Marcolin Ronneby Sweden", och numrerad 56/500. Och ja, precis som Pjotr har gjort i sitt inlägg har Marcolin stavat fel på sin uppdragsgivares namn...

Den runda varianten är bara signerad "Marcolin Sweden", båda har Marcolin-silveretiketten.

Hoppsan! Felstavning! Jag kan inte läsa signeringen på din, kan du försöka ta en bild där Statshypotek är i fokus/läsbart.
                Tack på förhand!

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                  Hoppsan! Felstavning! Jag kan inte läsa signeringen på din, kan du försöka ta en bild där Statshypotek är i fokus/läsbart.
                  Tack på förhand!

Name:	030.jpg
Size:	52,1 KB
ID:	565834

Comment

• Häftig brevpress drechbel

Häftig brevpress med fisknät aldrig sett tidigare bra jobbat

Comment

• Ursprungligen postat av Drechbrel Visa inlägg
                      Och så avslutar vi med en någonting som kanske eller kanske inte har varit med förut. Jag är tacksam för tips om vad det ska vara från er som har kataloger.
                      Läcker! Jag har inga uppgifter på den men det bör vara en brevpress.

Den har varit med tidigare.
                      2582 http://precisensan.com/antikforum/sh...l=1#post176607
                      3344 http://precisensan.com/antikforum/sh...l=1#post241984

Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                      Tack på förhand!
                      Intressant med två olika varianter. Den runda varianten har jag inte sett tidigare.

Tack för bilden!

Name:	stads1.jpg
Size:	74,9 KB
ID:	565835

Name:	stads2.jpg
Size:	69,9 KB
ID:	565836

Name:	stads3.jpg
Size:	90,7 KB
ID:	565837

Comment

• Mycket fint som visas här i tråden!

Fågeln i inlägg #4099 tycker jag ser ut som en nyare variant av en sådan här papegoja: http://precisensan.com/antikforum/sh...l=1#post144844

Och apropå silverpäronet i inlägg #4101 så är det väl inte så noga vad vi sett förut och inte? Har man något att visa, så visa det! Ju fler föremål desto bättre! Har det varit med förut så gör det absolut ingenting. Alla bilder är olika, oavsett om föremålen är det eller inte.
                        Är det sedan så att du eller någon annan vill veta om ett visst föremål varit med tidigare eller inte, och var i tråden man kan hitta det, så är det ju bara att fråga. Silverpäron i det utförandet har vi sett förut i inlägg #3388 och #3865.

Comment

• Här är en svärdfisk. 30 cm hög.

Name:	fm-20170714.jpg
Size:	136,5 KB
ID:	565839

Comment

• Fm

En vän till mig har denna fm grejen
                            Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Zeruel Visa inlägg
                              Mycket fint som visas här i tråden!
                              Intämmer helhjärtat!

Apropå "den har nog varit med tidigare"! Vi har t.ex. haft med svärdfisk tidigare men här är ett lysande exempel på hur föremålen kan skilja sig åt i både form, färg och utförande beroende på när de tillverkats.

Här ser vi den svärdfisk som Zeruel la in i inlägg 4107, och så har vi min svärdfisk från inlägg 1086. Båda är svärdfisk men ändå olika i form, färg och utförande , och då kära FM-vänner talar vi dokumentation. Och det gör varje föremål/bild intressant!
                              Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av texasdolly Visa inlägg
                                Fm Pyramider Hade 7 från början sålt 2 och gett bort 1 i present.
                                Pyramid nr 050/5000 / 059/5000 / 067/5000 / 950/5000
                                Ursprungligen postat av texasdolly Visa inlägg
                                Det är den med guldkorn i som har högt nummer den röda har lågt
                                Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                                betr: pyramid

Intressant att den har ett högt nummer. Har du möjlighet att lägga in en bild på detta, för dokumentationens skull. Tack på förhand!

Jag skulle uppskatta en bild på det höga numret!

Ursprungligen postat av texasdolly Visa inlägg
                                En vän till mig har denna fm grejen

Ovanlig! Mycket intressant! Hur stor är den? Har den etikett?

Och signeringen påminner om den som jag har på min tennisspelande dam.

inlägg 1509 http://precisensan.com/antikforum/sh...l=1#post142980

Comment

Working...
                                X