Det var en bra samling på så pass kort tid!
De två snäckorna till vänster ser ut att vara samma modell. Däremot är snäckan längst till höger av en annan modell.
Hittade den här på loppis förrra veckan o hittar inget liknande på nätet. Nu har jag scrollat igenom de här 400 sidorna o hittar ingen likadan här heller....ändå känns ju färgvarianten väldigt mycket som FM. Nån som har en aning? Ingen etikett i inget under. 26 cm. hög.
Utformningen på elefanten gör att jag inte tycker att den känns som en FM.
Det ser dessutom ut som att den har ett märke i botten där punteln suttit? Undersidan av FM-föremål är alltid helt planslipad.
Var den kommer från vet jag inte. Vi får se om någon annan kanske har svaret, eller någon gissning?
Hittade den här på loppis förrra veckan o hittar inget liknande på nätet. Nu har jag scrollat igenom de här 400 sidorna o hittar ingen likadan här heller....ändå känns ju färgvarianten väldigt mycket som FM. Nån som har en aning? Ingen etikett i inget under. 26 cm. hög. ]
Utformningen på elefanten gör att jag inte tycker att den känns som en FM.
Det ser dessutom ut som att den har ett märke i botten där punteln suttit? Undersidan av FM-föremål är alltid helt planslipad.
Var den kommer från vet jag inte. Vi får se om någon annan kanske har svaret, eller någon gissning?
Nej, det här känns inte som FM.
Vad jag kan se så är den kulslipad, och jag har hittills aldrig stött på något från FM som varit kulslipad.
Här är en uggla. 12 cm hög. Signerad "Marcolin Sweden M-640-12".
Jaha, här har du varit inne och ugglat i tråden! Snygg trio! Vi säger välkommen till Lady Owl. Nu får du leta efter Sir Owl!
Min Sir Owl hittar ni här, inlägg 1051 http://precisensan.com/antikforum/sh...l=1#post110555
Den nyare färgkod 47 ser vi inte mycket av här, det finns nog bara ett fåtal olika föremål.
Här kommer en delfin till, i den äldre färgkod 47, som verkar vara en av de allra vanligaste färgkoderna sett till hur många olika föremål som gjordes.
26 cm hög är den, och signerad "FM Ronneby Sweden B-770".
Idag fick det följa med en storebror till min andra ...
Den brevpressen, M-388, ska ju finnas i två storlekar; 10 respektive 15 cm hög.
Frågan är om du har båda storlekarna där, eller om det är en storleksvariation av samma storlek?
Hur höga är de?
Comment