Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Zeruel Visa inlägg
    Mycket fina fiskar! Den lila-blåa färgkombinationen ser man inte så ofta, kanske bara fiskar som har den?
    Här är min nyinsimmade fisk, 19x8cm. Roligt att den och de flesta andra föremål ser så olika ut från olika vinklar.
    Hej Zeruel!

Fin nyinsimmad fisk. Håller med att färgen är härlig, i fönstret kommer den till sin rätt.
    Bara "synvinkeln" som är riktig....

Mvh
    Jonas

Comment

• FM fåglar?

Hejsan, har läst i forumet och lärt mig lite om fm. glas. Jag hittade några fåglar på loppis och tror att två är fm. Den tredje blå vet jag inte men köpte den ändå. Kanske någon som kan bekräfta att det är fm. Fåglar, lappen finns tyvärr inte kvar. Bottenslipningen gör att jag tror det är fm. Hoppas jag kan posta bilder bara.... Är ny härClick image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	95,9 KB
ID:	555229
      Bifogade filer

Comment

• Fm?

Ursprungligen postat av Sandro Visa inlägg
        Hejsan, har läst i forumet och lärt mig lite om fm. glas. Jag hittade några fåglar på loppis och tror att två är fm. Den tredje blå vet jag inte men köpte den ändå. Kanske någon som kan bekräfta att det är fm. Fåglar, lappen finns tyvärr inte kvar. Bottenslipningen gör att jag tror det är fm. Hoppas jag kan posta bilder bara.... Är ny här[ATTACH]143506[/ATTACH]
        Skickar en bild till....tror de inte blev så bra.
        Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Sandro Visa inlägg
          Skickar en bild till....tror de inte blev så bra.
          En bild till.... Känns som de är FM för mig men tror ni vet bättre! Skulle va kul att veta!
          Bifogade filer

Comment

• Hej Sandro!
            Små fåglar är ju rätt svåra då kan se väldigt lika ut från olika glasbruk, men jag tycker absolut att de ser ut att vara från FM Ronneby när man tittar på formen på dem.

Comment

Hej Sandro!
              Små fåglar är ju rätt svåra då kan se väldigt lika ut från olika glasbruk, men jag tycker absolut att de ser ut att vara från FM Ronneby när man tittar på formen på dem.
              Hej Zeruel, tack för ditt svar. Klurigt men intressant jag förstår att det kanske inte är lätt att se med blotta ögat på en bild, men roligt att du tror det är FM Ronneby fåglar!

Comment

Hej Sandro!
                Tack för ditt svar Zeruel

Comment

• här kommer en alldeles underbar fisk, en Humu Humu
                  Bifogade filer

Comment

• Wow, vilken härlig fisk! : ) En sådan har jag definitivt aldrig sett förut, skulle inte kunnat gissa att den var från Ronneby. Jag ser att den står tryggt i sin Detolf

Comment

Wow, vilken härlig fisk! : ) En sådan har jag definitivt aldrig sett förut, skulle inte kunnat gissa att den var från Ronneby. Jag ser att den står tryggt i sin Detolf
                      Om du går tillbaka till sidan 183 så finner du fler bilder på dessa fiskar.

inlägg 1822 + 1828 + 1839

Comment

• Haha, ja där hade vi visst fler : ) Jag har tittat igenom alla bilderna i tråden en gång, men minnet är väl inte det bästa

Jag har äntligen hittat en så där trevlig fiskmås, inte i min favoritfärgkombination, men jag tyckte den var för fin för att motstå.
                        Sen har jag fått tag på en rejäl fasan, så rejäl (44cm hög) att den inte får plats bland sina färgmatchande kompisar i mitt glasskåp... Det får nog bli en vit Billy med glasdörrar så småningom, ska "bara" hitta ett hus att ställa den i först, den lilla ettan börjar bli lite liten.
                        Bifogade filer

Comment

• Efter att ha pratat med en av de allra mest hängivna samlarna här på forumet så tänker jag nu rätta mig själv och säga att "fiskmåsen" inte alls är någon fiskmås, utan en örn : )
                          Är det någon som vet vilka färgkombinationer den finns i? Jag har mest sett den i ametist/blå här på forumet.

Comment

• Eftersom ingen annan postat här på ett litet tag så tar jag mitt ansvar och visar några nyköpta saker : )
                            Jag har provat att minska bilderna lite i storlek också, så kanske de till och med får plats den här gången.

Först en trevlig fisk i min favoritfärgkombination (19x16cm):
                            Click image for larger version

Name:	p1v2.jpg
Size:	59,9 KB
ID:	555318

Sen lite allergivänlig frukt (14x8cm):

Name:	p3v2.jpg
Size:	62,0 KB
ID:	555317

Till sist några fler fiskar i lite blandade färger (den största är 25x12cm och den minsta är 14x8cm), som tillsammans med örnen börjar få det rätt så trångt i min Billy:

Name:	p2v2.jpg
Size:	123,0 KB
ID:	555319

(En bildbredd på 700 punkter verkar vara ganska så lagom för att hela bilden ska få plats, kanske att man kan prova med 750 nästa gång...)
                            Last edited by Zeruel; 2014-07-31, 17:17.

Comment

• Fler bilder från FM Marcolins glas.

Name:	20140720_172401[1].jpg
Size:	64,2 KB
ID:	555353Click image for larger version

Name:	20140720_172511[1].jpg
Size:	60,4 KB
ID:	555354Click image for larger version

Name:	20140720_172515[1].jpg
Size:	50,1 KB
ID:	555355Click image for larger version

Name:	20140720_172518[1].jpg
Size:	37,4 KB
ID:	555356Click image for larger version

Name:	20140720_172539[1].jpg
Size:	47,3 KB
ID:	555357
                              Sorry för att bilderna ligger på fel håll, får inte till det rätt.

Comment

• Bara att vrida på bildskärmen ett kvarts varv medurs …

Name:	ao-1.jpg
Size:	35,8 KB
ID:	555358

Name:	ao-2.jpg
Size:	32,4 KB
ID:	555359

Name:	ao-3.jpg