Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hej!

Här kommer en trevlig fisk!

Ingela
    .
    Bifogade filer

Comment

• Och här kommer en del av mina glasfigurer varav endast 2 är FM och det är den jag tidigare visat samt den röd/ofärgade fågeln längst fram.
      Bifogade filer
      Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

• Ursprungligen postat av Samlartrollet Visa inlägg
        Och här kommer en del av mina glasfigurer varav endast 2 är FM och det är den jag tidigare visat samt den röd/ofärgade fågeln längst fram.

Nu får du sätta in en bild på din röd/ofärgade fågel!
        Har den etikett och/eller är signerad?

Ingela

Comment

• Hej

Här komer en personlig favorit från min samling!!

Visst är den fin.
          Bifogade filer

Comment

• Här kommer en bild på den pippin
            Den är inte signerad
            Bifogade filer

Comment

• Hej alegni!

Etiketten du frågade om:

Det enda jag vet är att den registrerades 1965 och jag mycket intresserad av om det finns någon med mer uppgifter om detta

Pjotr

Comment

• Hej

Hittade detta forum här om dagen. Det känns skönt att man inte e ensam.
                Har en trevlig samling glas-figurer. Kommer att bidra med lite bilder då och då, när jag får tag i ngt intressant.

Har bla en tavla som jag är stolt över, se bild.

Någon annan som har en tavla från FM?, (visserligen Inga Gill Fähre), men dock en FM.

Fråga : Är det ngn som varit i Glimmåkra Glasmuseum? Vad visas där?

Tacksam för svar.
                Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Samlartrollet Visa inlägg
                  Här kommer en bild på den pippin
                  Den är inte signerad
                  Tack för bilden! Just den pippin har jag inte sett förut med den röda kombinationen. På första bilden tillsammans med dina andra objekt ser den röd ut bara på magen. På nästa bild ser den röd ut på huvudet också? Är den röd på huvudet också?

Har inte så mycket rött i min samling. Men här kommer ett litet bidrag:

.
                  Bifogade filer

Comment

• Fråga : Är det ngn som varit i Glimmåkra Glasmuseum? Vad visas där?

Japp, där finns massvis med glas från Glimma Glasbruk, samt lite annat gammalt glas på övervåningen, väl värt ett besök. Bild översta hyllan, 4 Italienare på Glimma 1950-tal, bla Marcolin glas.
                    Bifogade filer
                    I’m a real mean bitch!

Comment

• Ursprungligen postat av Vega Visa inlägg
                      Har en trevlig samling glas-figurer. Kommer att bidra med lite bilder då och då, när jag får tag i ngt intressant.
                      Någon annan som har en tavla från FM?, (visserligen Inga Gill Fähre), men dock en FM.

Det låter spännande med din samling - hoppas vi får se många bilder därifrån! Hur länge har du samlat FM? Själv har jag hållit på sedan slutet av 1970-talet.

Spännande med tavlan! Var hittade du den någonstans?
                      Hon signerar Ingalill Färe, ibland Inga Lill Färe. Det var roligt att se ett av hennes alster.

Comment

• Ursprungligen postat av Pjotr Visa inlägg
                        Etiketten du frågade om:
                        Det enda jag vet är att den registrerades 1965 och jag mycket intresserad av om det finns någon med mer uppgifter om detta
                        Pjotr

Den från 1965 verkar ha hängt med länge med tanke på hur vanligt förekommande den är.

Etiketter! Ja, hur många finns det egentligen? Jag har räknat dom jag har och det är 13 st varianter. Det är etiketter fram till dom stängde ner i Ronneby. Den som letar kanske kan finna ännu fler?

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                          Den från 1965 verkar ha hängt med länge med tanke på hur vanligt förekommande den är.

Etiketter! Ja, hur många finns det egentligen? Jag har räknat dom jag har och det är 13 st varianter. Det är etiketter fram till dom stängde ner i Ronneby. Den som letar kanske kan finna ännu fler?
                          Godkväll!

13 Svenska Etiketter har jag också noterat....Finns det fler?

Pjotr

Comment

• Hej Pjotr!

Jag har noterat 13 st varianter på svenska etiketter! Det har du också gjort!
                            Vi undrar båda: finns det fler?

Tänk om vi inte noterat samma 13? Vi kanske har t.ex. 17 varianter tillsammans!

Last edited by alegni; 2007-12-04, 13:52.

Comment

• Hej Glasvänner!

Här kommer en bild på en tung frustande Tjur. Den är etikettsignerad (Handsculptured FM Konstglas) kanske är det tjuren Ferdinand

Pjotr
                              Bifogade filer

Comment

• Den gillar jag

Comment

Working...
                                X