Hittade detta forum här om dagen. Det känns skönt att man inte e ensam.
Har en trevlig samling glas-figurer. Kommer att bidra med lite bilder då och då, när jag får tag i ngt intressant.
Har bla en tavla som jag är stolt över, se bild.
Någon annan som har en tavla från FM?, (visserligen Inga Gill Fähre), men dock en FM.
Fråga : Är det ngn som varit i Glimmåkra Glasmuseum? Vad visas där?
Här kommer en bild på den pippin
Den är inte signerad
Tack för bilden! Just den pippin har jag inte sett förut med den röda kombinationen. På första bilden tillsammans med dina andra objekt ser den röd ut bara på magen. På nästa bild ser den röd ut på huvudet också? Är den röd på huvudet också?
Har inte så mycket rött i min samling. Men här kommer ett litet bidrag:
Fråga : Är det ngn som varit i Glimmåkra Glasmuseum? Vad visas där?
Japp, där finns massvis med glas från Glimma Glasbruk, samt lite annat gammalt glas på övervåningen, väl värt ett besök. Bild översta hyllan, 4 Italienare på Glimma 1950-tal, bla Marcolin glas.
Har en trevlig samling glas-figurer. Kommer att bidra med lite bilder då och då, när jag får tag i ngt intressant.
Någon annan som har en tavla från FM?, (visserligen Inga Gill Fähre), men dock en FM.
Det låter spännande med din samling - hoppas vi får se många bilder därifrån! Hur länge har du samlat FM? Själv har jag hållit på sedan slutet av 1970-talet.
Spännande med tavlan! Var hittade du den någonstans?
Hon signerar Ingalill Färe, ibland Inga Lill Färe. Det var roligt att se ett av hennes alster.
Etiketten du frågade om:
Det enda jag vet är att den registrerades 1965 och jag mycket intresserad av om det finns någon med mer uppgifter om detta
Pjotr
Den från 1965 verkar ha hängt med länge med tanke på hur vanligt förekommande den är.
Etiketter! Ja, hur många finns det egentligen? Jag har räknat dom jag har och det är 13 st varianter. Det är etiketter fram till dom stängde ner i Ronneby. Den som letar kanske kan finna ännu fler?
Den från 1965 verkar ha hängt med länge med tanke på hur vanligt förekommande den är.
Etiketter! Ja, hur många finns det egentligen? Jag har räknat dom jag har och det är 13 st varianter. Det är etiketter fram till dom stängde ner i Ronneby. Den som letar kanske kan finna ännu fler?
Godkväll!
13 Svenska Etiketter har jag också noterat....Finns det fler?
Comment