Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hej Alegni!

Du fick till bilden så bra på din gissning så jag trodde det var bakändan du fotat. Därav min gissning på R-2. Duktigt att gömma bort näbben så bra! Har tidigare visat en fink i opalin med etikett.http://precisensan.com/antikforum/sh...page264Likadan som Gaspadin. Annars inga fler finkar från mig, hitintills, ska tilläggas!

Mvh. Birger!

Comment

• Hej Alegni!

Tänkte på dina vackra spovar i din midsommarhälsning! Har de någon signering eller etikett?

Mvh. Birger!

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
        Du fick till bilden så bra på din gissning så jag trodde det var bakändan du fotat. Duktigt att gömma bort näbben så bra!

Har tidigare visat en fink i opalin med etikett.http://precisensan.com/antikforum/sh...page264Likadan som Gaspadin.
        En gissning ska vara lurig/klurig!

Jag hade på känn att du hade visat upp en F-174 tidigare men kunde inte hitta den. Ännu en fint dokumenterad fågel. Tack!

Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
        Tänkte på dina vackra spovar i din midsommarhälsning! Har de någon signering eller etikett?

Fler bilder på mina spovar hittar ni i inlägg 1419: http://precisensan.com/antikforum/sh...l=1#post141062

Ingen signering men den i ambra/grön har etikett, se bild.
        Bifogade filer

Comment

• Hej Alegni!

Tack! Inte bara vackra spovar på den sidan inte! Härliga bilder, tack!

Mvh. Birger!

Comment

• Hej alla Fm vänner!
            Tillbaka igen efter ett litet uppehåll då jag först var förkyld sen åkte på en dubbelsidig lunginflammation på köpet efter det.

Birger: Tack för alla fin bilder!
            Speciellt gillade jag herr och fru pelikan,vilket stiligt par
            Lilla vovven var så lagom uppnosig och fräck,vilken goding.

Alegni: Grattis till din vackra F-174!
            Klar-blå fjädereffekt har jag inte sett så många föremål med men sprang faktiskt på en liknande fågel igår på en runda,enda skillnaden var att den fågeln hade utbredda vingar också.
            Tyvärr var priset lite för högt för att den skulle få komma med hem

Till sist en väldigt kaxig and med näbben i vädret som kom hem till mig i ett litet paket för någon vecka sedan.
            Anden är 22 cm hög och märkt med silveretiketten,Handiwork FM Konstglas Ronneby Sweden.
            Den är "signerad" med ett enkelt X (X marks the spot)
            Jag har inte kunnat hitta den ibland den litteratur som jag har tillgänglig.
            Det närmsta jag kommer är M-470 AND men det stämmer inte med näbb vinkeln!
            Bifogade filer
            Loppisadiktus

Comment

• Hej Gaspadin!

Tack! Ja visst är de härligt kaxiga herr och fru pelikan. Hunden är också fantastiskt fin och den känns väldigt "verklig" Bröderna har verkligen fångat den levande hunden i sitt hantverk!

Tråkigt med din lunginflammation. Inget att leka med! Ännu värre att få det sommartid, skönt att höra att du är på bättringsvägen. Krya på dig!

Rolig anka! Kan tyvärr inte hjälpa dig med identifieringen av den, har tittat i mina kuranter och kataloger men blir inte klokare av det. Lustig signering! X? Vad i herrans namn menas med det?

Mvh. Birger!

Comment

• Hej Gaspadin!

Förkylning och lunginflammation, fy vad jobbigt för dig! Hoppas du är återställd nu! Vi har saknat dig!

Grattis till en fin fågel, och tack för fina bilder.
                En and är det, och efter idogt letande bland mina sparade bilder från eBay, fann jag att detta är F-3. Den kom i produktion 1973.

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                  Hej Gaspadin!

Tack! Ja visst är de härligt kaxiga herr och fru pelikan. Hunden är också fantastiskt fin och den känns väldigt "verklig" Bröderna har verkligen fångat den levande hunden i sitt hantverk!

Tråkigt med din lunginflammation. Inget att leka med! Ännu värre att få det sommartid, skönt att höra att du är på bättringsvägen. Krya på dig!

Rolig anka! Kan tyvärr inte hjälpa dig med identifieringen av den, har tittat i mina kuranter och kataloger men blir inte klokare av det. Lustig signering! X? Vad i herrans namn menas med det?

Mvh. Birger!
                  Tack för omtanken,jag mår mycket bättre nu fick äta peniccilin i 2 veckor.
                  Igen aning om vad x:et betyder men gissar på att det är en hemagjord märkning av en tidigare ägare!?
                  Last edited by Gaspadin; 2011-07-15, 15:27.
                  Loppisadiktus

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                    Hej Gaspadin!

Förkylning och lunginflammation, fy vad jobbigt för dig! Hoppas du är återställd nu! Vi har saknat dig!

Grattis till en fin fågel, och tack för fina bilder.
                    En and är det, och efter idogt letande bland mina sparade bilder från eBay, fann jag att detta är F-3. Den kom i produktion 1973.

Tack det värmer att jag varit saknad,kul att var tillbaka igen

Tack för infon om anden,du är en pärla!
                    Loppisadiktus

Comment

• Ursprungligen postat av Gaspadin Visa inlägg
                      Alegni: Grattis till din vackra F-174!
                      Klar-blå fjädereffekt har jag inte sett så många föremål med men sprang faktiskt på en liknande fågel igår på en runda,enda skillnaden var att den fågeln hade utbredda vingar också. Tyvärr var priset lite för högt för att den skulle få komma med hem
                      Tack!

Jag ser inte heller denna effekt så ofta, men föremålen finns säkert i folks gömmor, och kommer att dyka upp med tiden.
                      Kul att du sprang på en fågel med klar-blå fjädereffekt, men synd att priset var lite för högt.

Ibland är priset okej, men då kan istället portot vara skyhögt, om det är en tung grej. Och är det från USA så får man räkna med avgift för både tull och moms. Alltid är det något!

Då blir jag glad om jag kan köpa något från England. Mitt senaste FM inköp är köpt från England, ett föremål på lite över 3,8 kg. Bra pris, men det blev dyrt porto!
                      Säkert packad i formskum, men säljaren var inte van att packa med detta material så föremålet var helt ingjutet i det stelnade formskummet, och nästan omöjlig att få fram. Föremålet låg först invirad i bubbelplast, sedan i svart plastpåse, och slutligen helt omsluten av hårt, stelnat formskum. Jag, och min bror, ägnade flera timmar (!) åt att försiktigt skära fram föremålet. Det var en pärs! Jag var ju orolig att det skulle komma till skada. Dessutom ojämn kvalitet på det stelnade formskummet, så vissa delar var stenhårda! Jag har aldrig varit med om något liknande!

Här kommer några bilder. Ni kan se hur formskummet går helt runt, och att kartongen sitter fast i formskummet!
                      Ni kanske vill gissa vad jag har köpt??? Hihi!!! Nej, jag bara skämtar, inga gissningar på det här, bilder på föremålet kommer så småningom.
                      Bifogade filer

Comment

• Ja mycket har man skådat, men detta har jag inte sett förut,
                        ligger föremålet med på bilden
                        i så fall får det väl läggas i blöt i någon vätska för att få den frilaggd
                        Hirvi
                        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                          Tack!

Jag ser inte heller denna effekt så ofta, men föremålen finns säkert i folks gömmor, och kommer att dyka upp med tiden.
                          Kul att du sprang på en fågel med klar-blå fjädereffekt, men synd att priset var lite för högt.

Ibland är priset okej, men då kan istället portot vara skyhögt, om det är en tung grej. Och är det från USA så får man räkna med avgift för både tull och moms. Alltid är det något!

Då blir jag glad om jag kan köpa något från England. Mitt senaste FM inköp är köpt från England, ett föremål på lite över 3,8 kg. Bra pris, men det blev dyrt porto!
                          Säkert packad i formskum, men säljaren var inte van att packa med detta material så föremålet var helt ingjutet i det stelnade formskummet, och nästan omöjlig att få fram. Föremålet låg först invirad i bubbelplast, sedan i svart plastpåse, och slutligen helt omsluten av hårt, stelnat formskum. Jag, och min bror, ägnade flera timmar (!) åt att försiktigt skära fram föremålet. Det var en pärs! Jag var ju orolig att det skulle komma till skada. Dessutom ojämn kvalitet på det stelnade formskummet, så vissa delar var stenhårda! Jag har aldrig varit med om något liknande!

Här kommer några bilder. Ni kan se hur formskummet går helt runt, och att kartongen sitter fast i formskummet!
                          Ni kanske vill gissa vad jag har köpt??? Hihi!!! Nej, jag bara skämtar, inga gissningar på det här, bilder på föremålet kommer så småningom.

Ska bli väldigt spännande och se vad som döljer sig i paketet
                          Loppisadiktus

Comment

• Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
                            Ja mycket har man skådat, men detta har jag inte sett förut,
                            ligger föremålet med på bilden
                            i så fall får det väl läggas i blöt i någon vätska för att få den frilaggd
                            Föremålet finns i mitten av denna förpackning, det är två bilder där vi är på väg att skära fram föremålet. Vi använde två knivar, olika storlek. Vi visste inte då hur det vara packat, dvs. hur föremålet låg i förpackningen, så det var att arbeta sig fram försiktigt.

Lägga i blöt i någon vätska. Ja, det är en bra idé men det är ett stort föremål, 32 cm lång, 22 cm hög, så det blir en stor balja med mycket vätska. Och vätskan skulle inte bara ta bort förpackningen utan även etiketter på föremålet.

Så Hirvi, det du ser (eller snarare inte ser) är föremålet (i sin förpackning)! Föremålet, är nu ur sin förpackning, står på hyllan i all sin prakt, och väntar på att bli fotograferad. Om jag tar för lång tid, att komma mig för, att fotografera, så tror jag detta föremål kommer att sätta eld i baken på mig!

Ursprungligen postat av Gaspadin Visa inlägg
                            Ska bli väldigt spännande och se vad som döljer sig i paketet
                            Det kommer, det kommer!

Medan ni väntar på "föremålet" (ett föremål i begränsad upplaga) kan ni få tugga på ett äpple och ett päron. Päronet har jag visat tidigare, inlägg 1712. Äpplet har jag inte visat tidigare.
                            Båda är osignerade, äpplet har ingen etikett, päronet har silveretikett: Handiwork FM Konstglas Ronneby Sweden
                            Bifogade filer

Comment

• Vackra frukter, men det andra välembalerade föremålet ser jag framemot,
                              försökt att lura fram vad det är, men nix
                              Hirvi
                              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Hej Alegni!

Grattis till ett jättefint äpple! Var nära att buda på det men är glad att jag inte gjorde det. Kul att du nu har både äpple och päron. Tack också för fantastiska bilder på dina härliga frukter!

Hur i hela friden har de tänkt när de packade din figur? I och för sig kanske du ska vara glad att de packat ordentligt, motsatsen är ju värre! Det ska bli mycket spännande att se vad som döljs i detta virrvarr av plaster!

Mvh. Birger!

Comment

Working...
                                X