En Fish?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
FM Konstglas Ronneby / Marcolin
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av alegni Visa inläggVi kör väl en liten gissning!
Vad är detta?
Snygg bild Alegni!
Jag tror som Wasisdas att det är en fisk,närmare bestämt en B-673!Loppisadiktus
Comment
-
Comment
-
Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg[ATTACH]93571[/ATTACH]
.
Här saknas inte gissningar, härligt!
Bilden gav inte mycket att gå på, men jag tycker det har kommit in bra förslag.
Wasistdas och Gaspadin träffade rätt, det är en fisk, närmare bestämt B-673. Grattis!
Fisken är 18 cm lång, och 16 cm hög.
Snygga bilder Alegni,mycket effektfullt med svart/grå bakgrund till den syrade fisken!Loppisadiktus
Comment
-
Loppisadiktus
Comment
-
Det ser ut som en M-70 i mina ögon. Grattis, den gör sig jättebra i rött! Håller med om din datering, 1960-tal.Ursprungligen postat av Gaspadin Visa inläggFörra lördagen var jag på en föreningsloppis och hittade då denna söta lilla mus. Blev först väldig osäker om den verkligen är en Fm,men visst måste det väl vara en M-70? Måtten stämmer den är 7 cm lång.
Den röda färgen är ju inte så vanlig i senare produktion så den bör vara från 60-talet!?
Comment
-
Tack!Ursprungligen postat av Gaspadin Visa inläggSnygga bilder Alegni,mycket effektfullt med svart/grå bakgrund till den syrade fisken!
Här har jag använt ett svart lakan som bakgrund.
Comment
-
behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Hej Harley,Ursprungligen postat av harley Visa inläggundrar om inte denna svan kan vara en FM pjäs den har delar av en etikett kvar som ser ut att ha formen av en sådab etikett savanen är 13 cm lång och 11.5 cm hög och väger ca 400 gram[ATTACH]93802[/ATTACH][ATTACH]93803[/ATTACH][ATTACH]93804[/ATTACH][ATTACH]93805[/ATTACH][ATTACH]93806[/ATTACH][ATTACH]93807[/ATTACH] den har luft i själva kroppen och ögon
Nej, detta ser inte ut som FM. Vet tyvärr inte vem som kan ha tillverkat din svan.
Comment
-
Hej FM-Vänner!
Nej, jag har inte "trillat av pinn" Jag har dock återigen genomgått en större ryggoperation och kan fortfarande bara sitta kortare stunder. Jag blir långsamt bättre och kommer att delta och bidra mer och mer. Tills vidare blir det dock bara kortare inhopp. Här kommer en Butterfly fish M-220-12. Jag tror att det är färgkod 51. Håll till godo!
Mvh. Birger!
Comment
-
Hej Annestig!Ursprungligen postat av annestig Visa inläggDet händer när jag tittar på era foton att jag märker att jag sitter m hakan
tappad rakt ned.
Det finns såå mycket vackert så det inte är klokt !!!!!!!! och att sedan justera, ha synen för hur det blir bäst fotomässigt, men där kommer
vi ju in på en annan konstart, foto ! När jag såg en riktig närbild på larven (som f ö är väldigt fräck, vilken fantasi,)
Jo, då såg jag framför mig en tavla i en kontorsbyggnad, Manhattan NY,den jag tänker på nu är du alegni, du har ju en fotokarriär framför dig, om du vill. Lovar, med din go så är det helt möjligt !! Birger, du ligger inte långt efter.
Sen vill jag (det är så många) men den underbara, om det var kyckling ?? Oväsentligt,
eg, men ametistögon, en liten "tår" o guldstoff, toppenhärlig !!!
En sista jag vill nämna nu är snobben m originalhus o allt; take care,
det har du igen en dag.
Jag hänger verkligen med i denna, den intressantaste o i särklass vackraste dokumentationen på pes,
enligt annestig
Tack för berömmet!
Jag suger i mig som en dammsugare!
Mvh. Birger!Last edited by birger; 2011-06-17, 09:36.
Comment
Comment