Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
    Jo, jag tror att detta är en FM Ronneby fisk. Kanske en tidig B-16? Det finns ju variationer under åren som går. Kanske ett annat artikelnummer?
    Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
    Jag håller med dig, detta är nog en tidig B-16.
    Som jag skrev ..... kanske en tidig B-16, kanske ett annat artikelnummer.
    Din fisk liknar min minsta B-16 även om stjärtfenorna är annorlunda. Det är en trevlig fisk, och "färgen" gillar jag, dvs. klarglas och rök. Grattis till din fina fisk!

Jag hade tidigare en sjöstjärna i klarglas och rök, men den har vandrat vidare till en annan FM-samlare. (se inlägg 1270)

Här kommer en vacker fiskmås i klarglas Signerad C-764 med en lite sliten Studio Line etikett.
    Den här gör sig bra i klarglas. Jag har inte varit så förtjust i den tidigare men här ser den jättefin ut! Grattis!

"lite sliten Studio line etikett" ..... är det med korta eller långa texten?
    Last edited by alegni; 2011-03-21, 00:09.

Comment

• Hej Alegni!

Tack! Ja, jag tycker den är ståtlig! Jag gillar klarglas, gillar det rena i just det men även att det reflekterar juset på ett helt underbart sätt. Speciellt i solsken!

Angående etiketten vet jag inte riktigt om jag kan svara, alla mina Studio Line etiketter ser likadana ut.

Mvh. Birger!

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
        Angående etiketten vet jag inte riktigt om jag kan svara, alla mina Studio Line etiketter ser likadana ut.
        Jag har noterat två olika:
        Bifogade filer

Comment

• Hej Alegni!

Aha! Den med 24% led har jag inte sett förut. tack för den!

Ursnygg sjöstjärna! Glömde bort att kommentera den.

Mvh. Birger!

Comment

Aha! Den med 24% led har jag inte sett förut. tack för den!
            Etiketten har visats i tråden med det är ett tag sedan, inlägg 731

När det gäller etiketter så tror jag att de flesta varianter finns avbildade i FM-tråden. Tiden får utvisa om det är någon etikett som saknas. Det är därför jag är tacksam om etiketten syns på bilder, för det kanske finns någon variant som vi inte hittat ännu.
            I början tänkte jag inte på att det t.ex. finns olika silveretiketter, jag såg bara en silveretikett men insåg snart att det var olika ordalydelse, handiwork resp. handsculptured.

Ursnygg sjöstjärna! Glömde bort att kommentera den.
            Tack! Jag gillade den också men hittade aldrig rätt plats i hyllan för den, flyttade runt mina FM-föremål och den kändes lite udda i sammanhanget, svårplacerad. Så även om jag gillade den så fick den till slut vandra vidare till en annan FM-samlare. Det blir ju så ibland, nya föremål kommer in i samlingen, det är lite som ett kalejdoskop. När något nytt kommer in förändras bilden, fokus i samlingen förändras och ibland säljer man då av några föremål.

Comment

• Tack! Jag gillade den också men hittade aldrig rätt plats i hyllan för den, flyttade runt mina FM-föremål och den kändes lite udda i sammanhanget, svårplacerad. Så även om jag gillade den så fick den till slut vandra vidare till en annan FM-samlare. Det blir ju så ibland, nya föremål kommer in i samlingen, det är lite som ett kalejdoskop. När något nytt kommer in förändras bilden, fokus i samlingen förändras och ibland säljer man då av några föremål.[/QUOTE]

Hej Alegni!

Jag kan inte annat än att hålla med. Samlingen ändrar ständigt utseende, en del passar bra tillsammans och en del går bara inte ihop. Ett annat bekymmer är ju att samlingen kan bli lite för stor och att man faktiskt tappar lite av greppet om den. Jag har själv bestämt att jag ska försöka att hålla mig till omkring 200 föremål, därför måste jag ibland sälja av lite grann, för att kunna ge plats åt annat. Det är inte alltid så lätt. Varje föremål har sin egen historia och är inte alltid lätt att lämna bort. Trösten är ju ändå att de köps av andra FM-Fantaster och att de på så sätt kan vara till glädje för andra.

Angående etiketten så hade den slunkit ur minnet helt enkelt! Tråden är så stor och omfattande att man inte alltid kommer ihåg vad man sett, säger ju en hel del, eller hur!

Mvh. Birger!

Comment

• Hej FM-Vänner!

Som ni vet så samlar jag på FM-kycklingar och har som mål att få ihop samtliga kulörer. Här kommer ett nytillskott! Håll till godo!
                Mvh. Birger!
                Click image for larger version

Name:	007.jpg
Views:	1
Size:	37,9 KB
ID:	511725

Comment

Som ni vet så samlar jag på FM-kycklingar och har som mål att få ihop samtliga kulörer. Här kommer ett nytillskott! Håll till godo!
                  Grattis till nytillskottet!

Kan vi hoppas på världens häftigaste påskkort i år, med alla dina kycklingar samlade?

Comment

• Hej Alegni!

Absolut! Har tuppar, kycklingar och ägg men jag saknar tyvärr en höna, så i mitt fall så måste talesättet, vad kom först hönan eller ägget, absolut bli ägget!

Mvh. Birger!

Comment

• Fredagsgissning?

Hej FM-Vänner!

Det är ju ändå fredag och jag tycker vi bör ha en liten gissning! Har en känsla av att jag är lite för avancerad ibland, så här kommer, kanske, en lite enklare variant. Den är delvis aktuell!
                      Vad är det här?
                      Mvh. Birger!

Name:	002.jpg
Size:	43,9 KB
ID:	511809

Comment

• Hej FM-Vänner!

En liten ledtråd i sammanhanget. Färgsättningen är lite klurig och inte så vanlig men det finns en viss begränsning till föremål vad gäller densamma. Det är inte ett föremål ni beskådar utan två och de är kanske inte ett lysande exempel på vad FM-Ronneby kläckte ur sig i sin produktion. Men när ni nu ägnar en viss tankekraft åt detta lilla mysterium så kommer här en bild på en pingvinfamilj som har lämnat det kalla nord för att i stället frottera sig i en varmare miljö bland blommor och blad. Håll till godo!
                        Mvh. Birger!

Name:	005.jpg
Size:	64,7 KB
ID:	511810
                        Last edited by birger; 2011-03-25, 19:47.

Comment

• Pingvinfamiljen är rysligt vacker, den sticker ut på fönsterbrädan.

Men frågebilden är det svampar kanske.
                          Hirvi
                          SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Hej Hirvi!

Tack! Ja visst är sticker pingvinfamiljen ut. Man kan ju förstå att de tycker om det klimatet som här bjuds i jämförelse vad de vanligtvis får stå ut med.

Svampar? Nej, ack nej. Läs ledtrådarna, de är väldigt upplysande!

Mvh. Birger!

Comment

• Jag var och tänkte i dom banorna,
                              lampa, lampor!
                              Hirvi
                              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Hej Hirvi!

Ett rätt! Lampa är riktigt men det återstår en fråga att lösa!

Mvh. Birger!

Comment

Working...
                                X