Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
FM Konstglas Ronneby / Marcolin
Collapse
X
-
alegni hoppar av glädje
jag ser ju att dom dragit ut små noppror
med nypsaxen som sedan flutit ut lite under invärmning, tror det blir omöjligt att gissa utan ledtråd, alegni har hyllorna fulla med ledtrådar
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
-
Detta kanske är en larvig frågesportUrsprungligen postat av birger Visa inläggHej Hirvi!
Jo du, Alegni är inte lätt att finta bort!
Ni ska få en ledtråd. Alegni pratar ju ibland om fågel, fisk eller mitt i mellan. Den här krabaten håller till mitt i mellan lågt räknat.
Mvh. Birger!
?
Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
-
Blir bara mera förvirrad, igelkott.Ursprungligen postat av birger Visa inläggHej Hirvi!
Nej, men du kanske är närmare än du själv tror!
Mvh. Birger!
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
-
Birger, medan andra sliter sitt hår med din gissning gör jag ett instick, ett färginstick.Ursprungligen postat av birger Visa inläggGrattis.
Javisst är det en spov C-636. Trodde den skulle vara ambra-grön men jag får den mest till ametist-grön. En mycket elegant spov med en härlig böjning i halsen och med en riktigt lång och kaxig näbb.
Härlig spov, härlig färg! Jag skulle inte säga ametist, men lite klurigt är det med färgen! Mina fiskar, B-16, har ju också lite olika färger.
Comment
-
Hej Hirvi!
Grattis!
"skam den som ger sig" Vi stryker paddan men visst är det en krokodil.
Grattis också till Alegni som är häpnadsväckande bra på gissningar.
Jag visste inte tills för 2 v. sedan att bröderna Marcolin tillverkad krokodiler, kunde därför inte motstå att bjuda på den när den dök upp på Ebay. Det är en B-92 25cm. lång 10cm. bred och 1kt tung. En riktigt härlig "krabat"
Tror inte den tillverkades under speciellt lång tid. Den finns i priskuranten 1968 som nytt men då i ljusbrunt och mörkbrunt. Den är signerad FM-Ronneby Sweden.
Bilderna kommer i nästa inlägg. Håll till godo.
Mvh. Birger!
Comment
-
Comment

Comment