Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ja då blev man blåst igen på Spoven, lite märkligt om den är märkt som spov
    med det tjocka näbbet, jag tycker den mer liknar en Havssula
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
      Hej Gaspadin!

Grattis. Javisst är det en spov C-636. Trodde den skulle vara ambra-grön men jag får den mest till ametist-grön. En mycket elegant spov med en härlig böjning i halsen och med en riktigt lång och kaxig näbb. Här kommer lite mer bilder.
      Mvh. Birger!
      Grattis till den!
      Verkligen snygg och vilken pose!

Jag får börja försöka plugga in namnen och sifferkombinationerna. Gaspadin slog huvudet på spiken. Jag tänkte mig något liknande som bilden visar men säger pelikan

Comment

• Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
        Lite annorlunda svan, vet inte om den har varit med tidigare.

Riktigt tjusig färgkombination på denna, Maria!
        Brevpressarna och fisk tror jag att jag sett förut men kan inte minnas att denna visats, läcker!

Comment

• Vill bara utföra ett kollektivt Tack
          för uppskattning av mina kort,
          och ett stort Grattis
          till alla era fina pjäser.
          Har varit riktigt usel på att hänga med i FM-tråden den senaste tiden samt på att kommentera era fina bilder och bidragit till diskutionerna.
          Ibland händer saker på sidan om, som gör att man får prioritera bort saker man egentligen skulle vilja ägna mer tid åt.
          Jag hoppar in och läser, och några nya FM-saker har hittat hem hit.
          Önskar alla allt gott så länge, och har absolut inte glömt tråden

Mvh Simco

Comment

• Hej Alegni!

Stort grattis! Du tog ju gissningen direkt! Du är som alltid alert och klar i ditt tänk. Att det ska vara så svårt att lura dig.

Mvh. Birger!

Comment

• Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
              Ja då blev man blåst igen på Spoven, lite märkligt om den är märkt som spov
              med det tjocka näbbet, jag tycker den mer liknar en Havssula
              Hirvi
              Hej Hirvi!

Ja nu blev du blåst igen. Men du är ursäktad. Den benäms som spov i kuranten och det är det vi får utgå ifrån.

Mvh. Birger!

Comment

• Hej Maria!

Jättefin svan. Jag har en likadan och jag var ganska säker på att jag lagt in den på "tråden" men jag kan "banne mig" inte hitta den. Skickar en bild på min också.
                Mvh. Birger!
                Bifogade filer

Comment

• Hej Simco!

Tack ska du ha! Du var ju också "snubblande" nära att gissa rätt. Bättre lycka nästa gång. Hoppas du har möjlighet att delta lite mer på "tråden" uppskattar alltid dina kommentarer och bilder.

Mvh. Birger!

Comment

• Hej FM-Vänner!

Har också några nyförvärv att redovisa. Var ute på en loppisrunda för 14 dagar sedan och hittade flera godsaker än de jag hittills redovisat. Här kommer en härlig fransk bulldog i klarglas. Skönt, tycker min andra, i grönt och klarglas, äntligen någon att leka med. Samt en härlig fågel i blandade färger som faktiskt är tjusigare i verkligheten. Den är väldigt svår att fota så att man gör det rättvisa innomhus. Håll till godo!
                    Mvh. Birger!
                    Click image for larger version

Name:	011.jpg
Views:	1
Size:	40,3 KB
ID:	507379

Name:	012.jpg
Size:	48,6 KB
ID:	507380

Name:	014.jpg
Size:	37,4 KB
ID:	507381

Comment

• Tack Birger,kul att jag gissade rätt på din spov precis som Alegni!

Här är bilder på min spov,lite nättare i modellen än din.

Simco:Jag kan bara hålla med dig,ibland har man har inte så mycket tid eller ork över att ägna åt sånt som man verkligen skulle vilja.
                      Handen på hjärtat så är det för oss alla emellanåt!

Maria: snygg svan i en ovanlig färgkombination för mig.
                      Bifogade filer
                      Loppisadiktus

Comment

Hej Maria!

Jättefin svan. Jag har en likadan och jag var ganska säker på att jag lagt in den på "tråden" men jag kan "banne mig" inte hitta den. Skickar en bild på min också.
                        Mvh. Birger!
                        Hej Birger!

Jättefin, kul att etiketten finns kvar på din.
                        I’m a real mean bitch!

Comment

• Hej Gaspadin!

Tack själv för en otroligt fin spov. Du och Alegni är vassa på gissningarna. Din är i grön/ambra det kan ju vem som helst se. Jag trodde enligt priskuranten 1968 att det inte gjorts någon i grön/ametist men det förstår jag ju nu att det gjorts. Då kan jag ju undra när grön/ametist som min är gjord i fanns i produktion?

Mvh. Birger!

Comment

• Hej Maria!

Jag måste fått hjärnblödning totalt. Jag hade till och med den svanen som gissning i november. Jag kunde dock inte hitta den, vare sig på tråden eller i mina bilder. Nu är den dock återfunnen och jag är väldigt förtjust i denna något annorlunda modell av svan. Lägger in en länk på den gissningen som faktiskt inte var så lätt.http://www.precisensan.com/antikforu...ad.php?t=25215 Ett litet lustigt inslag i sammanhanget var att du var faktiskt själv inne och gissade 2 gånger på denna svan.
                            Mvh. Birger!
                            Last edited by birger; 2011-01-22, 21:04.

Comment

Hej Gaspadin!

Tack själv för en otroligt fin spov. Du och Alegni är vassa på gissningarna. Din är i grön/ambra det kan ju vem som helst se. Jag trodde enligt priskuranten 1968 att det inte gjorts någon i grön/ametist men det förstår jag ju nu att det gjorts. Då kan jag ju undra när grön/ametist som min är gjord i fanns i produktion?

Mvh. Birger!

Ja säg det!
                              Jag tittade i min katalog från 70-71 och där fanns spoven i färgerna ametist-blå,ambra-blå och klar-syrad.
                              Kanske någon annan har svaret på den frågan?
                              Loppisadiktus

Comment

Hej Maria!

Jag måste fått hjärnblödning totalt. Jag hade till och med den svanen som gissning i november. Jag kunde dock inte hitta den, vare sig på tråden eller i mina bilder. Nu är den dock återfunnen och jag är väldigt förtjust i denna något annorlunda modell av svan. Lägger in en länk på den gissningen som faktiskt inte var så lätt.http://www.precisensan.com/antikforu...ad.php?t=25215 Ett litet lustigt inslag i sammanhanget var att du var faktiskt själv inne och gissade 2 gånger på denna svan.
                                Mvh. Birger!
                                Ja, vad säger man, vi har båda 2 drabbats av ÅNK, fråga mej inte vad det betyder, för det har jag redan glömt.
                                I’m a real mean bitch!

Comment

Working...
                                X