Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hej!

Tack Alegni för en härligt komponerad svensk midsommar a'la FM-Ronneby. Tack söffe för en störtskön "pippi" (är det en Tukan?) Tack simco för din härliga opalindelfin. Jag blir bara så jätteglad!!!!

Jag är inte klar med min hälsning riktigt ännu så den kommer inte förrän imorgon. Ni får hålla till godo, med en skön "firre" som kom insimmande idag,] så länge.
    Mvh. Birger!

Click image for larger version

Name:	005.jpg
Views:	1
Size:	89,4 KB
ID:	492739

Click image for larger version

Name:	007.jpg
Views:	2
Size:	79,1 KB
ID:	492740

Comment

• [ATTACH]64461[/ATTACH]

Comment

• Tack för de fina Midsommarhälsningar som kommer in i tråden!

Söffe: Där fick du till det! Ja, vi får satsa på en Fantastisk Midsommar! Din fågel är fin, jag gillar den här modellen!
        (min fågel finns att beskåda i inlägg 926, sidan 93)

Simco: Din delfin går inte av för hackor! Han ser dock ut att ha det lite torrt! ... Lugn! Det fixar min kypare, beställ lite flytande av honom ....

Birger: Din midsommar(h)älg blev toppen i det gröna! Fin och förnäm pryder han sin plats!

Min kypare/hovmästare förbereder sig nu inför Midsommarfirandet! Just nu är han lite upptagen, extraanställda inför midsommarfirandet anländer, så han har fullt upp med personalen.

Knäppte en bild på min kypare tillsammans med pingvinen Fadde (the bouncer/utkastaren). Det är Fadde som tar hand om bråkstakarna under Midsommarhelgfirandet, det brukar vara den största, biffigaste, pingvinen som får det jobbet. Fadde har lyft mycket skrot, och det syns .... han är stor och väldigt .... och är väl lämpad att ta hand om alla bråkstakar.
        Det finns även de som jobbar svart. Här kommer en nytagen bild på ...... ja, han ville inte uppge sitt namn eftersom han jobbar svart!
        .
        Bifogade filer
        Last edited by alegni; 2010-06-25, 00:47.

Comment

• [Min kypare/hovmästare förbereder sig nu inför midsommarfirandet! Just nu är han lite upptagen, extraanställda inför midsommarfirandet anländer, så han har fullt upp med personalen.

Knäppte en bild på min kypare tillsammans med pingvinen fadde (the bouuncer/utkastaren). Det är fadde som tar hand om bråkstakarna under midsommarhelgfirandet, det brukar vara den största, biffigaste, pinvinen som får det jobbet. Fadde har lyft mycket skrot, och det syns .... Han är stor och väldigt .... Och är väl lämpad att ta hand om alla bråkstakar.
          Det finns även de som jobbar svart. Här kommer en nytagen bild på ...... Ja, han ville inte uppge sitt namn eftersom han jobbar svart![/quote]

Grymt skriver och glad midsommar!
          Last edited by luchur; 2010-06-24, 23:44.

Comment

• Hej Alegni!

Du är väl för härlig! En underbart "biffig" pingvin, nästan lite "maffiastuk" över hans framtoning. Den stackars kyparen ser en aning förskrämd ut! Skämt åsido, en fantastisk midsommarhälsning men du lyckas faktiskt överträffa den med denna komposition. Häftigt!

Mvh. Birger!

Comment

• Kan bara hålla med ovanstående skribenter!
              Helt underbart med biff-pinvinen och den kvicke kyparen!
              Med Söffes fina fågel, alegnis härliga ping-vin(er),
              birgers ståtliga konung och min torrlagda opal-delfin
              har vi även uppfyllt devisen "fågel, fisk och mitt i mellan" i våra Midsommarhälsningar!

Comment

• Glad Midsommar alla Glasvänner.
                Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
                  Kan bara hålla med ovanstående skribenter!
                  Helt underbart med biff-pinvinen och den kvicke kyparen!
                  Med Söffes fina fågel, alegnis härliga ping-vin(er),
                  birgers ståtliga konung och min torrlagda opal-delfin
                  har vi även uppfyllt devisen "fågel, fisk och mitt i mellan" i våra Midsommarhälsningar!
                  Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv Simco!

Härlig bild Pjotr,en vacker segelbåt där den hör hemma i skärgården

Här kommer min hälsning och jag har inte härmat Pjotr:s,jag tog mitt kort innan jag gick in på Pes idag

Hoppas ni alla får en riktig skön och trevlig Midsommar!
                  Bifogade filer
                  Last edited by Gaspadin; 2010-06-25, 11:25. Anledning: Tappade bort några ord!
                  Loppisadiktus

Comment

• Glad Midsommar till alla Fm Ronneby samlare!
                    Bifogade filer

Comment

• Gaspadin, Rainbow och Pjotr!

Flera fina midsommarhälsningar! Och temat är FM och vatten! Tjusigt!

Jag kan påpeka att det fanns vatten i mitt tema också.
                      Kyparen serverade mig vatten! Det var vatten i nubbeglaset. Absolut! Jag lovar! Det var vatten i glaset!

... och efter jag druckit mitt vatten såg jag inte skära elefanter men dock en grön älg i skyn!
                      Bifogade filer
                      Last edited by alegni; 2010-06-26, 03:45.

Comment

• Hej Glasvänner!

Här kommer några nya bilder på min favorit Tiger 20 cm hög och 32 cm bred
                        Signerad Marcolin Sweden W1-31 76/1500 Denna special utgåva levererades med röd sammetslåda med graverad namnbricka med beställarens namn på lådan. Ett certifikat medföljer med tillverkningsnummer.

Pjotr
                        Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Pjotr Visa inlägg
                          Här kommer några nya bilder på min favorit Tiger
                          Det är tur att vi inte har levande tigrar i våra svenska skogar, för en sådan vill jag inte möta!

Däremot din tiger pryder sin plats i grönskan.....

Comment

• F-196 ..... Maja

Maja flyttade in hos mig för ca 3 år sedan .... sedan dess har hon stått i fönstret, och spanat efter sin Erk!
                            Förgäves har det visat sig ... hon är fortfarande ensam! Kommer Maja någonsin att finna sin Erk? Ja, det är frågan?
                            Bifogade filer

Comment

• Missing person/Saknad: Erk

Opalin är sällsynt hemma hos mig, inget som jag brukar köpa, men Maja smög sig in.

Nu vill Maja ha hjälp med att hitta sin Erk. Här kommer ett nytaget foto på Maja.
                              När det gäller Erk så har vi bara en bild, och det är tyvärr ingen höjdarbild men det ger
                              en uppfattning om hur Erk ser ut!

Så, har någon sett Erk?..... Har någon en Erk till min Maja????? Om det nu, mot förmodan,
                              skulle dyka upp en Erk på t.ex. Tradera så kommer jag, och Maja, att titta till lite extra!
                              Kanske får hon sin Erk till slut!
                              Bifogade filer
                              Last edited by alegni; 2010-06-28, 00:53.

Comment

• Pjotr:Snygg tiger!

Alegni: Stackars Maja som är så ensam,jag lovar att hålla utkik efter Erk i sommar och om jag hittar honom så lovar jag att Maja inte behöver sukta längre

Här är en fin näckrosskål som jag fyndat på loppis för 15kr!
                                Bifogade filer
                                Loppisadiktus

Comment

Working...
                                X