Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Cina PB Visa inlägg
    Hehe, tack för god match, Simco! Väntar hem den till veckan, liksom lite annat smått och gott. Fast nu får jag ge mig för ett tag -semesterkassan är snart hotad om jag fortsätter i det här tempot...

/Cina
    Tack själv! Det var dig väl förunnat
    Som plåster på såren hade två små solgula kycklingar slitit sig från samma flock som din, och sprunngit hem och satt sig i vår rabatt!
    De njöt gott i solen. Båda med etikettmärkning.

Skämt å sido. Helt otroligt! Efter att du visat upp din fina pippi som inte visats på tråden innan, så dyker jag på 2 sycken inom loppet av några dagar!

Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
    Här är en liten skapelse som folk brukar tro är Toso/Murano!
    Fin vas alegni!
    Har själv hittat en intressant vas med blankslipad botten, som jag klurar på.
    Lägger in den i en separat tråd, då det är långt ifrån säkert att det är en FM.
    Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
      Grattis till en riktigt snygg svala Kul bild också, man får verkligen känsla av en riktig flygmaskin!
      Hehe, tackar! Och tja, kunde bara inte låta bli den vinkeln.

/Cina

Comment

• Ursprungligen postat av nyfyr Visa inlägg
        Tjusig svala och en imponerande dihedral!
        Hej, Nyfyr!

Tackar! Erkänner att jag var tvungen att slå upp dihedral, jag är ju ingen flygarmänniska, om jag säger så! Och jo, verkligen imponerande dihedral (har lärt mig ett nytt ord!)... Imponerande hantverk, verkligen!

/Cina

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
          Snygg svala, snygg färg! ..... Och ja, det ser faktiskt ut som ett flygplan!
          .
          Hej och tack, alegni!

Det är till stor del tack vare tidigare bilder i tråden här, som jag vrider och vänder på föremålen för att se vad jag har fått fatt på, se om jag hittar några spännande vinklar. Och akterpartiet här var ju bara så underbart att se - vilket hantverk!

/Cina

Comment

• Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
            Tack själv! Det var dig väl förunnat
            Som plåster på såren hade två små solgula kycklingar slitit sig från samma flock som din, och sprunngit hem och satt sig i vår rabatt!
            De njöt gott i solen. Båda med etikettmärkning.

Skämt å sido. Helt otroligt! Efter att du visat upp din fina pippi som inte visats på tråden innan, så dyker jag på 2 sycken inom loppet av några dagar!
            Hej Simco!

Se där -tänka sig så det blir ibland! Festligt att vi hittade våra gula solfåglar så pass tätt inpå varandra. Vilken tur dina har sällskap av varandra - min har en blå kompis så det är lite svenskstämning i vitrinskåpet hos dem, vilket ju passar bra inför stundande nationaldag!

/Cina

Comment

• Hej Glasvänner!

Denna fågel fann sitt bo hos mig idag...Jag har fyra olika färger sedan tidigare så det blev extra rolig när den också är den som har flest år på nacken eftersom den har den röda FM konstglas Ronneby Sweden etiketten.Den är 9cm hög och 13,5cm bred
              Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Pjotr Visa inlägg
                Hej Glasvänner!

Denna fågel fann sitt bo hos mig idag...Jag har fyra olika färger sedan tidigare så det blev extra rolig när den också är den som har flest år på nacken eftersom den har den röda FM konstglas Ronneby Sweden etiketten.Den är 9cm hög och 13,5cm bred
                Det är bara att gratulera till den vackra fågeln! Melodin "Fem fina fåglar satt på en gren" känns helt rätt...

/Cina

Comment

• Pingvinen är här!

Så var det då min tur att få en pingvin i samlingen också. Och konstaterar att detta är mitt äldsta FM-föremål hittills av dem som är etikettmärkta. Jag fascineras över linjerna, hållningen, hantverket och den mörka glasmassan som visar sig vara ametistfärgad och inte svart. Det är nästan så jag vill klia den på hakan.

/Cina
                  Bifogade filer

Comment

• Fann en "matnyttig" artikel om neodymiumglas.

Comment

• Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
                      Fann en "matnyttig" artikel om neodymiumglas.
                      http://justoldglass.info/articles/reyne/neowhatsis.html
                      Aj, aj, Kapten! Läst och log onekligen igenkännande... Är ju själv väldigt fascinerad av detta glas.

Tackar så mycket!

/Cina

Comment

• Har fått lite hjälp och hintar om att detta kunde komma från FM.
                        Någon som känner igen stilen?
                        Bifogade filer
                        Pes är mitt google.

Comment

• Ursprungligen postat av wasistdas Visa inlägg
                          Har fått lite hjälp och hintar om att detta kunde komma från FM.
                          Någon som känner igen stilen?
                          Inget som jag omedelbart känner igen som FM.

Är den ihålig eller solid?

Comment

• Jag har jättemycket just nu som tar min tid, hinner inte riktigt med PES.

En bild säger mer än tusen ord ...... så jag låter bilderna tala!

Här kommer en sköldpadda med en ovanlig signering!
                            Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Cina PB Visa inlägg
                              Tackar! Erkänner att jag var tvungen att slå upp dihedral, jag är ju ingen flygarmänniska, om jag säger så! Och jo, verkligen imponerande dihedral (har lärt mig ett nytt ord!)... Imponerande hantverk, verkligen!
                              Jag har fått lära mig anhedral också!

Hade ingen fågel som visade just detta ... någon annan?

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                                Jag har fått lära mig anhedral också!

Hade ingen fågel som visade just detta ... någon annan?
                                Nix, ingen anhedral-pippi... Jag får jobba på den saken.

Stor kram till dig, alegni mitt i allt du har om dig!

/Cina

Comment

Working...
                                X