Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vas med dubbla hänklar ej G-skruf

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vas med dubbla hänklar ej G-skruf

Får väl ge denna vas en egen tråd i förhoppning att hitta dess ursprung. Gullaskruf kan vi alltså ta bort som alternativ enligt Ralle. Vad ska vi slänga till med för chansning då? kanske Stockholms glasbruk?
    Bifogade filer

en vild gissning edvin ollers eller kanske elis bergh
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Tror ej det är Stockhom på grund av att den är kulslipad och det brukade dom inte göra . För på allt Stockholms glasbruk jag sett har puntelmärket varit kvar .Men Rejmyre gjorde ju glas i samma färgton som Stockholms glasbruk . Mvh

Comment

färgtonen kan man säga beror på att det är väl sulfatglas från 1920-30 talet
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

formen påminner lite om ewald dalskogs keramik han var väl även designer på något glasbruk en sväng och även gabriel burmeister

Comment

hur stor är den? höjd bredd vikt rymd ...
            livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Den är ca 12,5 cm hög. Den är rätt tjockväggig och väger trots sin litenhet knappa halvkilot.

Comment

Working...
              X