kan ni gissa vem som designat denna vas den är 23 cm hög och väger 2.3 kg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
gissa designern
Collapse
X
-
det är nära men inte riktigt nära lasseUrsprungligen postat av LasseC Visa inläggVasens form ser ut att vara Palmqvist men gravyren skulle kunna vara Vicke
DG
behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
nej inte PQ men samma årgång?Ursprungligen postat av LasseC Visa inläggJag tror i alla fall att PQ är rätt Har nämligen en liknande vas fast rökfärgad.
Då har väl PQ även ritat gravyren.
DG
behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Comment
-
nisse = nils landberg fireflitesUrsprungligen postat av Fireflites Visa inläggnisse?? vilken nisse?
Comment
-
Jag tror att Du får revidera lite här
Formen är nog en Gate men gravyren är en Landberg Det var ofta som konstnärerna använde varandras form och gjorde en egen gravyr på denna.
Vi får se vad vidare undersökningar visar. Jag har nämligen inte hittat någon vas ännu som liknar något Landberg gjort.
DG
Comment
-
jag håller med att den inte är vanlig jag köpte den på en kvalite auktion och betalade en del, men den är signerad ORREFORS.N.3215. B D M dom tre sista är jag inte säker på. skall försöka ta en bild på signeringenUrsprungligen postat av LasseC Visa inläggJag tror att Du får revidera lite här
Formen är nog en Gate men gravyren är en Landberg Det var ofta som konstnärerna använde varandras form och gjorde en egen gravyr på denna.
Vi får se vad vidare undersökningar visar. Jag har nämligen inte hittat någon vas ännu som liknar något Landberg gjort.
DGbehandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment

Comment