Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jugendstake i glas.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jugendstake i glas.

Hej på er!!

Jag sprang på denna skapelse på ett loppis i helgen. singeringen sitter på ovansida foten.
    Någon av er kanske känner igen signaturen.

Jag tror att jag har placerat den rätt tidstypiskt men är ej säker på om den är ifrån tiden.
    Bifogade filer
    Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

Inte en stake,,, utan en vas!!!!

Ursprungligen postat av Dykar`n Visa inlägg
    Hej på er!!

Jag sprang på denna skapelse på ett loppis i helgen. singeringen sitter på ovansida foten.
    Någon av er kanske känner igen signaturen.

Jag tror att jag har placerat den rätt tidstypiskt men är ej säker på om den är ifrån tiden.
    Ja det är ju då ingen ljusstake utan en vas.

Comment

Vet inte vem formgivaren är med den är inte från jugendperioden utan tillverkad under 2000-talet... Sign; Jon AZ... verkar vara från nån studioglashytta?

Comment

I ren glädje över att finna flertalet syramatterat glas med påklipp som såg gammalt ut och som jag trodde var svenskt, satt jag plötsligt med massor av importerat utländskt glas, påminnande om det du visar. Jag blev väldigt besviken och efter detta hade jag hök-blick och har sett flertalet liknande objekt, men nu vet jag! Tack Bay för din info.
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Hej på er!!
          Tack för infon, Jag har bsjäv anat att det inte stod rätt till med min datering. Rent utseendemässigt lurades nmitt otränade öga , när jag däreomot fick hålla den tornade tvivlet upp sig. För tung. Och då även proportionellt fel..

Comment

Working...
          X